Konsumenci w przypadku żywności od marek globalnych wolą lokalne
Jeśli chodzi o żywność, zarówno tą świeżą, jak i pakowaną, konsumenci na całym świecie bardziej preferują marki lokalne niż globalne - wynika z badania Nielsena.
Zdecydowana większość konsumentów kupujących świeżą żywność woli marki lokalne od globalnych w przypadku warzyw (68% vs. 11%), mięsa (66% vs. 13%), owoców (64% vs. 12%), owoców morza (57% vs. 18%) oraz jogurtów (52% vs. 22%).
Lokalne marki są preferowane w każdej kategorii świeżej żywności i w każdym regionie. Wyjątkiem są jogurty i stosunek do nich w Ameryce Północnej, gdzie po 1/3 badanych woli marki lokalne i globalne, a dla kolejnej 1/3 ich pochodzenie nie ma znaczenia. Generalnie za oceanem odnotowano mniejszą od globalnej średniej preferencję dla lokalnych marek, a jednocześnie większą dla marek globalnych.
Podobne wyniki uzyskano w przypadku żywności pakowanej. Konsumenci wolą od globalnych marki lokalne jeśli chodzi o lody (44% vs. 27%), ciastka i herbatniki (40% vs. 28%), chipsy i krakersy (40% vs. 28%), płatki śniadaniowe (44% vs. 29%), makaron instant (47% vs. 24%) oraz warzywa konserwowe (53% vs. 20%). Jedynie w przypadku słodyczy większość preferuje marki globalne (37% vs. 33%).
W ujęciu regionalnym, globalne wyniki odzwierciedlają preferencje respondentów z regionu Azji i Pacyfiku oraz Afryki i Bliskiego Wschodu. Lokalne marki są częściej wybierane także w Ameryce Łacińskiej, z wyjątkiem słodyczy i płatków śniadaniowych. Z kolei w Europie największy odsetek pytanych twierdzi, że w przypadku słodyczy, krakersów i makaronu instant pochodzenie marki nie jest istotne.
Badanie "Nielsen Global Brand-Origin Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 10 sierpnia - 4 września 2015 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 61 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.
Dołącz do dyskusji: Konsumenci w przypadku żywności od marek globalnych wolą lokalne