„Klan” stracił 150 tys. widzów. TVP1 liderem rynku
Telenowelę „Klan” w sezonie 2014/2015 śledziło średnio 2,39 mln osób, czyli o 150 tys. mniej niż rok wcześniej. Serial dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 1 września 2014 roku do 12 czerwca br. wyniosła 2,39 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 20,38 proc. wśród wszystkich widzów oraz 12,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Serial na antenie Jedynki oglądać można było od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 19 lutego br. Przed telewizorami zgromadził on 3,1 mln oglądających. Wszystkie trzy topowe odcinki przekroczyły granicę 3 mln widzów.
Trzy topowe odcinki
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
19-02-2015 |
3 097 075 |
22,31% |
09-12-2014 |
3 046 652 |
23,89% |
23-02-2015 |
3 023 640 |
22,76% |
W porównaniu do poprzedniego sezonu obyczajowa produkcja straciła 150 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,54 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 21,96 proc. i 13,60 proc. (więcej na ten temat). Wówczas serial emitowany był od poniedziałku do czwartku i zakończył się on dwa tygodnie wcześniej.
TVP1 w czasie emisji produkcji była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się TVN, nadający w tym paśmie końcówkę „Ukrytej prawdy” oraz „Szpital”, co dało mu 15,05 proc. udziału. Trzeci był Polsat (końcówka „Dlaczego ja?” oraz serial „Pierwsza miłość”; 14,78 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,52 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajęła trzecią pozycję, przegrywając Polsatem i TVN.
Oglądalność na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 - Klan |
2 388 378 |
20,38% |
12,62% |
TVN |
1 763 853 |
15,05% |
15,02% |
Polsat |
1 731 680 |
14,78% |
19,21% |
TVP2 |
1 232 509 |
10,52% |
7,45% |
„Klan” na antenie TVP1 oglądać można od 1997 roku. Nowe odcinki trafią na antenę stacji jesienią br.
Dołącz do dyskusji: „Klan” stracił 150 tys. widzów. TVP1 liderem rynku