SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jedynka z najniższą słuchalnością w historii wyprzedzona pierwszy raz przez Trójkę (dane z II kwartału)

Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost w II kwartale br. Najwięcej straciła Jedynka, którą wyprzedziła Trójka. W dodatku Jedynka zanotowała swój najniższy udział w historii - wynika z badania Radio Track.

Udział RMF FM pod względem słuchania w II kwartale 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,4 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zwiększyła się z 10,1 pkt. proc. do 11,4 pkt. proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała Trójka, której udział w rynku wyniósł 8,1 proc., po jednak spadku o 0,2 pkt. proc.

Na czwarte miejsce, z wynikiem na poziomie 8 proc., spadła Jedynka. Udział rozgłośni poszedł w dół o 1,8 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu. Jednocześnie jest to również najniższy wynik tej stacji w historii prowadzenia badań słuchalności. Ponadto po raz pierwszy w historii w trzymiesięcznej fali Trójka miała wyższy wynik od Jedynki.

Pierwszą piątkę zamyka VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,1 proc. (to wzrost o 0,1 pkt. proc.).

Szóste miejsce zajęła rozgłośnia TOK FM, która po raz trzeci w historii pod względem udziału wyprzedziła Radio Maryja. Jej średni wynik w fali kwiecień-czerwiec br. wyniósł 1,8 proc., po wzroście o 0,3 pkt. proc. - drugim największym w zestawieniu.

Na siódmą pozycję spadło Radio Maryja - spadek udziału o 0,3 pkt. proc. do 1,3 proc.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

kwiecień 2011 : czerwiec 2011

kwiecień 2012 : czerwiec 2012

kwiecień 2013 : czerwiec 2013

kwiecień 2014 : czerwiec 2014

kwiecień 2015 : czerwiec 2015

kwiecień 2016 : czerwiec 2016

RMF FM

25,4%

24,3%

26,1%

24,5%

24,2%

25,4%

Radio ZET

16,2%

15,9%

15,4%

15,9%

14,1%

14,0%

Trójka

8,5%

8,8%

7,4%

7,5%

8,3%

8,1%

Jedynka

11,5%

11,4%

10,1%

9,2%

9,8%

8,0%

VOX FM

1,7%

1,7%

1,7%

3,2%

4,0%

4,1%

Radio TOK FM

1,3%

1,3%

1,1%

1,2%

1,5%

1,8%

Radio Maryja

2,2%

2,5%

2,3%

2,1%

1,6%

1,3%

ANTYRADIO

0,6%

0,5%

0,5%

0,6%

1,1%

1,3%

RMF Classic

0,8%

1,0%

0,9%

1,0%

1,1%

1,1%

Dwójka

0,6%

0,6%

0,5%

0,5%

0,5%

0,6%

Czwórka

0,4%

0,5%

0,6%

0,4%

0,6%

0,4%

Radio Muzo.fm

0,2%

0,2%

0,1%

0,1%

0,1%

0,2%

 

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

kwiecień 2015 : czerwiec 2015

lipiec 2015 : wrzesień 2015

październik 2015 : grudzień 2015

styczeń 2016 : marzec 2016

kwiecień 2016 : czerwiec 2016

RMF FM

24,2%

24,9%

24,7%

23,9%

25,4%

Radio ZET

14,1%

13,8%

13,5%

13,6%

14,0%

Trójka

8,3%

7,9%

7,8%

8,6%

8,1%

Jedynka

9,8%

9,6%

9,5%

9,1%

8,0%

VOX FM

4,0%

3,5%

4,2%

4,1%

4,1%

Radio TOK FM

1,5%

1,4%

1,5%

1,9%

1,8%

Radio Maryja

1,6%

2,0%

1,7%

2,1%

1,3%

ANTYRADIO

1,1%

1,0%

1,3%

1,4%

1,3%

RMF Classic

1,1%

1,2%

1,3%

1,3%

1,1%

Dwójka

0,5%

0,5%

0,6%

0,6%

0,6%

Czwórka

0,6%

0,5%

0,5%

0,5%

0,4%

Radio Muzo.fm

0,1%

0,2%

0,2%

0,2%

0,2%

N=

21 048

20 938

21 047

21 007

20 970

Dołącz do dyskusji: Jedynka z najniższą słuchalnością w historii wyprzedzona pierwszy raz przez Trójkę (dane z II kwartału)

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
ALE JAJA ;)
0 0
odpowiedź
User
michu
coraz ciekawiej się robi:P
0 0
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Wyniki słuchalności nie powinny mieć ŻADNEGO, podkreślam ŻADNEGO znaczenia w przypadku radia publicznego :!: Radio publiczne ma spełniać MISJĘ, a nie ścigać się o słuchalność z głupimi rozgłośniami komercyjnymi :!: Mnie to w ogóle nie smuci, że Jedynka ma taką a nie inną słuchalność. Najważniejsze, że skończyły się czasy Kamila Dąbrowy i Jedynka znowu trzyma jakiś poziom. Więcej powiem: Jedynka jest obecnie nawet ciekawsza niż była przed Dąbrową! :D I tylko to się liczy! A czy ma 8%,7% czy 6%, to przecież bez różnicy...
0 0
odpowiedź