Jedynka z najniższą słuchalnością w historii wyprzedzona pierwszy raz przez Trójkę (dane z II kwartału)
Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost w II kwartale br. Najwięcej straciła Jedynka, którą wyprzedziła Trójka. W dodatku Jedynka zanotowała swój najniższy udział w historii - wynika z badania Radio Track.
Udział RMF FM pod względem słuchania w II kwartale 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,4 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zwiększyła się z 10,1 pkt. proc. do 11,4 pkt. proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała Trójka, której udział w rynku wyniósł 8,1 proc., po jednak spadku o 0,2 pkt. proc.
Na czwarte miejsce, z wynikiem na poziomie 8 proc., spadła Jedynka. Udział rozgłośni poszedł w dół o 1,8 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu. Jednocześnie jest to również najniższy wynik tej stacji w historii prowadzenia badań słuchalności. Ponadto po raz pierwszy w historii w trzymiesięcznej fali Trójka miała wyższy wynik od Jedynki.
Pierwszą piątkę zamyka VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,1 proc. (to wzrost o 0,1 pkt. proc.).
Szóste miejsce zajęła rozgłośnia TOK FM, która po raz trzeci w historii pod względem udziału wyprzedziła Radio Maryja. Jej średni wynik w fali kwiecień-czerwiec br. wyniósł 1,8 proc., po wzroście o 0,3 pkt. proc. - drugim największym w zestawieniu.
Na siódmą pozycję spadło Radio Maryja - spadek udziału o 0,3 pkt. proc. do 1,3 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
kwiecień 2011 : czerwiec 2011 |
kwiecień 2012 : czerwiec 2012 |
kwiecień 2013 : czerwiec 2013 |
kwiecień 2014 : czerwiec 2014 |
kwiecień 2015 : czerwiec 2015 |
kwiecień 2016 : czerwiec 2016 |
RMF FM |
25,4% |
24,3% |
26,1% |
24,5% |
24,2% |
25,4% |
Radio ZET |
16,2% |
15,9% |
15,4% |
15,9% |
14,1% |
14,0% |
Trójka |
8,5% |
8,8% |
7,4% |
7,5% |
8,3% |
8,1% |
Jedynka |
11,5% |
11,4% |
10,1% |
9,2% |
9,8% |
8,0% |
VOX FM |
1,7% |
1,7% |
1,7% |
3,2% |
4,0% |
4,1% |
Radio TOK FM |
1,3% |
1,3% |
1,1% |
1,2% |
1,5% |
1,8% |
Radio Maryja |
2,2% |
2,5% |
2,3% |
2,1% |
1,6% |
1,3% |
ANTYRADIO |
0,6% |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
1,1% |
1,3% |
RMF Classic |
0,8% |
1,0% |
0,9% |
1,0% |
1,1% |
1,1% |
Dwójka |
0,6% |
0,6% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
Czwórka |
0,4% |
0,5% |
0,6% |
0,4% |
0,6% |
0,4% |
Radio Muzo.fm |
0,2% |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
kwiecień 2015 : czerwiec 2015 |
lipiec 2015 : wrzesień 2015 |
październik 2015 : grudzień 2015 |
styczeń 2016 : marzec 2016 |
kwiecień 2016 : czerwiec 2016 |
RMF FM |
24,2% |
24,9% |
24,7% |
23,9% |
25,4% |
Radio ZET |
14,1% |
13,8% |
13,5% |
13,6% |
14,0% |
Trójka |
8,3% |
7,9% |
7,8% |
8,6% |
8,1% |
Jedynka |
9,8% |
9,6% |
9,5% |
9,1% |
8,0% |
VOX FM |
4,0% |
3,5% |
4,2% |
4,1% |
4,1% |
Radio TOK FM |
1,5% |
1,4% |
1,5% |
1,9% |
1,8% |
Radio Maryja |
1,6% |
2,0% |
1,7% |
2,1% |
1,3% |
ANTYRADIO |
1,1% |
1,0% |
1,3% |
1,4% |
1,3% |
RMF Classic |
1,1% |
1,2% |
1,3% |
1,3% |
1,1% |
Dwójka |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
0,6% |
0,6% |
Czwórka |
0,6% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
Radio Muzo.fm |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
N= |
21 048 |
20 938 |
21 047 |
21 007 |
20 970 |
Dołącz do dyskusji: Jedynka z najniższą słuchalnością w historii wyprzedzona pierwszy raz przez Trójkę (dane z II kwartału)