SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jak polskie marki korzystają z hashtagów na Facebooku?

Nowy raport firmy Sotrender pokazuje, w jaki sposób największe polskie marki korzystają z hashtagów na Facebooku.

Hashtagi zaczęły pojawiać się na Facebooku w połowie ubiegłego miesiąca. Od tamtej pory jednak polskie marki wcale nie spieszą się z ich wykorzystywaniem (czytaj więcej). Według danych z analizy przeprowadzonej przez Sotrender, zaledwie 43 spośród 100 największych polskich marek na Facebooku przynajmniej raz skorzystało z nowej funkcji. Dla porównania - w Wielkiej Brytanii hashatgi zastosowało już 61 ze 100 największych marek.

Strony próbujące wykorzystywać hashtagi stosują w tym aspekcie bardzo różne strategie. Najczęściej używają od 2 do 4 lub ponad 11 różnych tagów. Rzadziej decydują się korzystać z 5 do 10, a tylko 5 procent z czołowej setki ogranicza się do zaledwie jednego unikalnego hasła. Przy tym popularność hastagów rośnie i obecnie największe polskie marki średnio stosują je już co piąty post. Zdecydowanym liderem jeśli chodzi o ich używanie jest Radio Eska. Do tej pory zastosowało aż 285 różnych hashtagów. Właśnie #eska jest też najpopularniejszym wśród polskich marek tagiem - według Sotrender, użyto go już 71 razy.

Sotrender zwraca uwagę na to, że póki co wprowadzenie hashtagów w Polsce nie miało na działania stron tak istotnego wpływu, jak można się było spodziewać. Co prawda posty korzystające z nowej funkcji generują większe zaangażowanie (kliknięcia „Lubię to!”, komentarze, udostępnienia) niż te pozbawione tagów, różnica jest jednak stosunkowo niewielka. Robi się znacznie wyraźniejsza dopiero kiedy weźmiemy pod uwagę odsetek fanów danej marki, którzy angażowali się w komunikację z nią. Ciężko jednak ocenić, jakie znaczenie ma liczba tagów w pojedynczym wpisie. Póki co wydaje się, że najlepszy wpływ na zaangażowanie internautów mają wpisy z jednym lub dwoma hasłami, ale ciągle zbyt mało stron stosuje je w większej ilości by można było wyciągać daleko idące wnioski.

 

 

- Wygląda na to, że wykorzystywanie hashtagów przez marki nie ma wpływu na Edge Rank i nie zwiększa znacząco ani zasięgu postów, ani wywołanego przez nie zaangażowania. Jeśli można byłoby zwiększyć liczbę interakcji na Facebooku, prawdopodobnie nastąpiłoby to za pomocą lepszej organizacji treści oraz wyszukiwarki. Te funkcje nie są jednak na razie wykorzystywane. Poza tym należy pamiętać, że proces wprowadzania hashtagów jeszcze się nie zakończył, nadal nie możemy korzystać z nich np. w galeriach zdjęć. Istnieje szansa, że po jego zakończeniu hashtagi będą funkcjonowały znacznie lepiej - mówi Wirtualnemedia.pl dr Jan Zając, współzałożyciel i prezes Sotrender.

Badanie Sotrender zostało przeprowadzone na podstawie danych ze 100 największych polskich profili marek na Facebooku, uzyskanych pomiędzy 1 maja a 5 lipca br.

Dołącz do dyskusji: Jak polskie marki korzystają z hashtagów na Facebooku?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl