SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa o2 idzie na GPW, debiut w ciągu kilku tygodni

Grupa o2, wydawca m.in. takich serwisów jak o2.pl, Pudelek.pl, Kafeteria.pl i Wrzuta.pl, zamierza przeprowadzić ofertę publiczną w ciągu kilku tygodni i zadebiutować na GPW. Grupa planuje ekspansję w nowych segmentach rynku reklamy internetowej, w tym również poprzez akwizycje.

Pierwsza oferta publiczna akcji Grupy o2 - piątej co do liczby użytkowników grupy internetowej w kraju - może nastąpić już za kilka tygodni, podano w komunikacie. Oferującym będzie DI BRE.

„Zależy nam, aby akcje Grupy o2 były plasowane w możliwie najlepszym momencie, dlatego głównym wyznacznikiem najbliższych działań będzie aktualna koniunktura na rynku. Środki od inwestorów przeznaczymy na rozwój posiadanych oraz tworzenie nowych serwisów poszerzających naszą aktualną ofertę reklamową. Ponadto, nie wykluczamy przejęć interesujących podmiotów z naszej branży" - powiedział współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2 Jacek Świderski.

Grupa o2 podaje, że jest jednym z największych podmiotów na rynku reklamy internetowej w Polsce. Oferta Spółki obejmuje cztery główne segmenty: Display i Wideo, Mailing (m.in. do użytkowników kont pocztowych usługi Poczta o2) oraz Social Media. W tym roku Grupa o2 objęła 30% akcji notowanej na rynku NewConnect spółki Socializer SA, która specjalizuje się w działaniach reklamowych na Facebooku.

„Dzięki sprawdzonemu modelowi biznesowemu, nasza grupa kapitałowa osiąga wysoką rentowność w porównaniu z konkurentami notowanymi na giełdzie, a którzy uzyskują swoje przychody nie tylko z rynku reklamy internetowej. Po raz pierwszy w historii firmy skorzystamy ze środków zewnętrznych, a oferta publiczna pomoże w utrzymaniu wysokiego tempa rozwoju również w kolejnych latach" - dodał Świderski.

W portfolio Grupy o2 znajduje się około 70 serwisów internetowych, wśród których najpopularniejsze są: o2.pl, Pudelek.pl, Wrzuta.pl, Kafeteria.pl. W maju br. łączna liczba użytkowników tych serwisów wyniosła 9,57 mln (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegółowe wyniki). Poczta o2 wchodząca również w skład tego portfolio jest obecnie użytkowana przez około 5 mln internautów.

Dołącz do dyskusji: Grupa o2 idzie na GPW, debiut w ciągu kilku tygodni

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
Przereklamowana firma
0 0
odpowiedź
User
Witek
inwestorzy ocenia
0 0
odpowiedź
User
michal
spodziewam się wielkiej klapy. Firma robi "szybkopsujące się" portale o sensacyjnym charakterze, internauci nie są takimi idiotami. Firma ma portal o2, a nie zatrudnia właściwie żadnych doświadczonych znanych dziennikarzy, podejrzewam, że to druga Agora i zbijanie kasy na studentach, praktykach itp. Pudelki, Srelki to tylko gniazdo reklam, które mają znikomą skuteczność marketingową. Nie wróżę sukcesu.
0 0
odpowiedź