SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Nokaut jako HubStyle bez akcji Morizon stawia na modę, odeszli Jaskólski i Kitowski

Grupa Nokaut po przejęciu 75 proc. udziałów spółki HubStyle, do której należy internetowy sklep odzieżowy Sugarfree.pl, zmieniła nazwę na HubStyle i przyjęła nową strategię. W ostatnich dniach z kierownictwa firmy odeszli Michał Jaskólski i Patryk Kitowski, wcześniej nowym prezesem została Monika Englicht, do której jako wiceprezes dołączył właśnie Wojciech Patyna.

Grupa Nokaut, tak jak zapowiadała w kwietniu br., wyemitowała swoje nowe akcje o wartości 10,6 mln zł, którymi zapłaciła za 75 proc. udziałów spółki HubStyle zarządzającej internetowym sklepem odzieżowym Sugarfree.pl.

Po finalizacji transakcji z początkiem czerwca br. funkcję prezesa firmy objęła Monika Englicht, od jesieni 2013 roku członek zarządu HubStyle. Wcześniej Englicht pracowała m.in. jako retail manager w Prima Moda, brand manager w Ultimate Fashion i product manager w Atlantic. W funkcji prezesa spółki zastąpiła pełniącego tę rolę od kwietnia br. Patryka Kitowskiego, który pozostał w zarządzie.

W zeszłym tygodniu sąd zarejestrował zmianę nazwy firmy z Grupa Nokaut na HubStyle. Jednocześnie jej kapitał zakładowy wzrósł z 748,2 tys. zł do 1,6 mln zł. Ponadto ogłoszono jej nową strategię.

Do tej pory głównym aktywem spółki była porównywarka cenowa Nokaut.pl oraz kilka mniejszych serwisów i usług e-commerce (m.in. Bazarek.pl, Krolestwolazienek.pl i Sklepyfirmowe.pl). Na początku ub.r. firma kupiła za 5,9 mln zł 22 proc. akcji Morizon, do której należy kilka serwisów z ogłoszeniami nieruchomościowymi. Na początku czerwca br. zdecydowała się sprzedać te udziały - za 6 mln zł kupił je Altus TFI.

W nowej strategii HubStyle zdecydowanie stawia na handel internetowy odzieżą, przede wszystkim poprzez Sugarfree.pl. Firma zapowiada promowanie tego e-sklepu oraz rozwijanie jego asortymentu i funkcjonalności. Zamierza też tworzyć nowe marki własne w segmencie modowym oraz innych sektorach rynku e-commerce, w których można wykorzystać doświadczenia i synergie z Sugarfree.pl.

Porównywarka Nokaut.pl została natomiast wystawiona na sprzedaż. HubStyle wyjaśnia, że nie jest ona kluczowa dla realizacji nowej strategii, a środki z jej sprzedaży przydałyby się na rozwój w segmencie modowym.

Z początkiem lipca funkcję wiceprezesa spółki objął Wojciech Patyna, od ośmiu lat prowadzący firmę Entis, która zajmuje się tworzeniem oprogramowania i procesów sprzedażowych m.in. dla sklepów internetowych. W komunikacie giełdowym podkreślono, że Patyna realizował takie projekty dla firm odzieżowych m.in. LPP, Moss Bross, Baobaz.

We wtorek z zarządu HubStyle odszedł Patryk Kitowski. Jednocześnie z funkcji prezesa należących do firmy spółek Nokaut.pl i Sklepyfirmowe.pl zrezygnował Michał Jaskólski, współzałożyciel (razem z Wojciechem Czerneckim) porównywarki Nokaut.pl, w różnych funkcjach dyrektorskich związany z nią od 2006 roku.

W I kwartale br. firma, jeszcze jako Grupa Nokaut, zanotowała 2,98 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 2,36 mln rok wcześniej) i 213 tys. zł straty netto (rok wcześniej wyniosła ona 169 tys. zł).

Dołącz do dyskusji: Grupa Nokaut jako HubStyle bez akcji Morizon stawia na modę, odeszli Jaskólski i Kitowski

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rusty Sparks
A więc przepowiednie Rafała Agnieszczaka się sprawdzają. Grupę Nokaut czeka raczej niechybny upadek, albo kolejna zmiana strategii biznesowej. Sad but true...
0 0
odpowiedź
User
Bodek
A było tak pięknie
0 0
odpowiedź