SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook Workplace już działa. Nowa platforma dla firm

Facebook przedstawił oficjalnie przeznaczoną dla firm płatną usługę Workplace, znaną dotąd jako Facebook at Work. Nowa platforma ma ułatwiać kontakty pomiędzy pracownikami jednej korporacji. - Workplace zmienia percepcję Facebooka ze strony pracodawców, korporacji, firm i samych pracowników. Platforma uderzy przede wszystkim w LinkedIn, dziwi tylko że Facebook tak długo zwlekał z jej wprowadzeniem - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, partner zarządzający w FaceAddicted.

O oficjalnym udostępnieniu Workplace Facebook poinformował na swojej stronie informując, że jest to ta sama usługa, która wcześniej była zapowiadana pod nazwą Facebook at Work.

Workplace jest platformą społecznościową mającą ułatwiać komunikację pomiędzy pracownikami tej samej firmy. Usługa jest kierowana wyłącznie na rynek korporacyjny i ma charakter płatny.

Więcej użytkowników, mniejsze opłaty

Facebook informuje, że model opłat bazuje na liczbie aktywnych użytkowników w danym miesiącu, dzięki czemu firmy płacą tylko za realne użycie usługi. Zależność jest taka, że im więcej aktywnych użytkowników, tym mniejsza opłata za każdego z nich.

3 dolary za użytkownika to opłata, jeśli firma ma poniżej 1 tys. aktywnych użytkowników miesięcznie. 2 dolary za osobę wynosi opłata w widełkach pomiędzy 1 tys. a 10 tys. użytkowników miesięcznie. 1 dolar kosztuje dostęp do Workplace wtedy, gdy organizacja ma ponad 10 tys. aktywnych użytkowników w skali miesiąca.

Pod pewnymi względami Workplace przypomina dobrze znany Facebook - użytkownik ma do dyspozycji newsfeed, chat i możliwość komentowania napotkanych wpisów. Są też takie opcje jak Live, Reakcje, automatyczne tłumaczenie, Work Chat z funkcją połączeń wideo i grupowych rozmów audio czy wyszukiwarka z filtrami.

Dodatkowe możliwości przynosi funkcja Multi-Company Groups. Są to grupy umożliwiające współpracę osób z wielu różnych firm. Wszyscy członkowie tych grup muszą należeć do społeczności Workplace. Żaden z nich nie ma dostępu do danych innej firmy poza tymi umieszczonymi we wspólnej grupie.

Facebook ujawnia, że w okresie testowym z usługi Worplace zaczęło korzystać ponad tysiąc firm z całego świata, powstało też z górą 100 tys. grup. Platforma cieszy się jak dotąd największą popularnością w  Indiach, Norwegii, USA, Wielka Brytanii oraz Francji.

Workplace to naturalne rozszerzenie Facebooka, uderzy głównie w LinkedIn

Anna Robotycka, partner zarządzający w FaceAddicted, oceniając dla serwisu Wirtualnemedia.pl wprowadzenie platformy Workplace nie ukrywa, że ma ona duże szanse na sukces w segmencie korporacyjnym.

- Facebook Workplace to wręcz rewolucyjna zmiana. Dlaczego? Ponieważ zmienia w ogóle percepcję Facebooka ze strony pracodawców, korporacji, firm i samych pracowników – podkreśla Anna Robotycka. - Największym wyzwaniem dla firm jest transformacja i tzw. digitalizacja procesów w firmie oraz sposobu współpracy wewnątrz organizacji. Stąd wielka popularność np. Slacka.

Zdaniem Robotyckiej Workplace ma wszystkie cechy i funkcjonalności, które pozwalają np. na wprowadzanie grywalizacji jako formy współpracy między pracownikami oraz prowadzenie działań employer brandingowych i zastąpienie nawet tak mocnego gracza jak LinkedIn.

- Workplace nie zagrozi Facebookowi, będzie go pięknie uzupełniał - zapowiada nasza rozmówczyni. - Jeśli ktoś mógłby się bać, to jest to LinkedIn. Skoro dla pokolenia Z, Millenials czy oznaczonych inną literką naturalnym miejscem aktywności jest Facebook, to tym bardziej oczywistym miejscem będzie Facebook Workplace w odniesieniu do ich codziennej pracy. Z pewnością dość szybko okaże się, że Facebook Workplace jest fantastycznym miejscem do prowadzenia kampanii B2B, rekrutacji pracowników, czy employer brandingu.

Robotycka dziwi się, że Facebook tak długo zwlekał ze startem i wdrożeniem platformy Workplace.  - Przecież to naturalne rozszerzenie całego ekosystemu Facebooka, które może docelowo zabrać kawałek tortu choćby G-Suite Google’a - ocenia Robotycka.

W II kwartale br. Facebook zanotował 6,4 mld dol. przychodów i 2 mld dol. zysku. Na dobry wynik finansowy serwisu największy wpływ miały przychody z reklam, które wyniosły 6,2 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Facebook Workplace już działa. Nowa platforma dla firm

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
S*anie w banie! Która poważna firma pozwoli sobie na to, aby często poufne informacje latały po serwerach CIA i Mossadu?
0 0
odpowiedź
User
marketer
spóźniony pomysł
0 0
odpowiedź
User
toytoy
1. Trzeba być frajerem aby dorabiać Zuckerberga i korzystać z każdego narzędzia, które on wprowadzi.
2. Jest wiele innych narzędzi do pracy i komunikacji grupowej, także darmowych narzędzi.
3. Znam ludzi, którzy nie mają konta na FB, albo mają tylko do prywatnego użytku. Korporacje nie mają zmuszać ludzi, aby zakładali konta. Będzie sprzeciw wielu środowisk.
4. Korzyści opisane przez Rybotycką, (m.in. rekrutacja przez FB), będą spełnione, pod warunkiem, że FB Worklplace zmonopolizuje komunikację w korporacjach. Ale tak się nie stanie, gdyż są różne inne narzędzia jak Office 365 czy darmowe apki od Google (gmail dla firm, kalendarz, docs itd.). Chyba, że ktoś opracuje narzędzia do integracji różnych, konkurujących systemów, ale na tym nikomu chyba nie zależy.
0 0
odpowiedź