„Dziennik Gazeta Prawna” na czele e-wydań w 2014 roku. „Gazeta Wyborcza” poza podium
W 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce należało do „Dziennika Bałtyckiego”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w 2014 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 057 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 0,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 497 egz., czyli o 60,85 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który w ub.r. był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,32 proc. do 2 388 egz.
Z kolei na miejsce tuż za podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 060 egz., po wzroście o 0,73 proc.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 237,82 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 581 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 34,43 proc.
W zeszłym roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do 2013 roku zmalał o 18,38 proc. i wyniósł 937 egz.
ZKDP |
rok |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna |
9 057 |
47 451 |
8 982 |
51 205 |
Rzeczpospolita |
7 497 |
55 849 |
4 661 |
60 202 |
Puls Biznesu |
2 388 |
10 817 |
2 246 |
11 657 |
Gazeta Wyborcza |
2 060 |
170 247 |
2 045 |
197 882 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 581 |
4 592 |
468 |
3 802 |
Gazeta Polska Codziennie |
526 |
20 250 |
380 |
25 608 |
Przegląd Sportowy |
408 |
34 723 |
219 |
38 272 |
Fakt Gazeta Codzienna |
246 |
324 603 |
146 |
338 834 |
Super Express |
0 |
152 041 |
0 |
154 209 |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w 2014 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polskapresse). Jego wynik wyniósł 506 egz., po wzroście w porównaniu do 2013 roku o 2,02 proc.
Z 20. na drugie miejsce awansowało „Echa Dnia” (Media Regionalne), którego średni wynik sprzedaży e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 1 510,71 proc. do 451 egz. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), który rok wcześniej był drugi. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w 2014 roku wyniosła 355 egz., po jednak wzroście o 0,57 proc.
Zaś największy spadek zanotował „Dziennik Łódzki” (też Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca 6. na 11. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 27,27 proc. i ostatecznie wyniósł 136 egz.
ZKDP |
rok |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Bałtycki |
506 |
26 996 |
496 |
31 187 |
Echo Dnia |
451 |
21 471 |
28 |
22 923 |
Polska Głos Wielkopolski |
355 |
32 551 |
353 |
35 876 |
Polska Gazeta Wrocławska |
244 |
18 020 |
215 |
20 407 |
Gazeta Pomorska |
234 |
44 773 |
83 |
48 709 |
Polska Dziennik Zachodni |
230 |
45 192 |
223 |
51 193 |
Gazeta Lubuska |
214 |
22 410 |
121 |
25 077 |
Polska Gazeta Krakowska |
211 |
18 308 |
183 |
19 950 |
Dziennik Polski |
175 |
21 211 |
213 |
24 705 |
Głos - Dziennik Pomorza |
162 |
24 380 |
65 |
26 771 |
Polska Dziennik Łódzki |
136 |
25 322 |
187 |
29 103 |
Nowa Trybuna Opolska |
129 |
16 230 |
59 |
17 365 |
Express Bydgoski |
104 |
11 892 |
74 |
13 263 |
Gazeta Codzienna Nowiny |
98 |
18 383 |
26 |
20 726 |
Nowości - Dziennik Toruński |
90 |
13 866 |
67 |
15 538 |
Gazeta Współczesna |
74 |
7 532 |
28 |
8 679 |
Express Ilustrowany |
64 |
31 805 |
74 |
35 831 |
Kurier Szczeciński |
59 |
12 589 |
56 |
14 272 |
Polska Kurier Lubelski |
44 |
4 590 |
54 |
5 280 |
Polska Metropolia Warszawska |
41 |
3 987 |
51 |
4 670 |
Kurier Poranny |
39 |
6 420 |
35 |
7 134 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
28 |
16 751 |
29 |
19 221 |
Dziennik Wschodni |
22 |
8 177 |
15 |
8 302 |
Super Nowości |
0 |
9 081 |
0 |
10 454 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” na czele e-wydań w 2014 roku. „Gazeta Wyborcza” poza podium
Bo jakość coraz gorsza