Dwutygodniki poradnikowe tracą. „Przyjaciółka” liderem po trzech kwartałach
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych była „Przyjaciółka”. Wszystkie magazyny zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Pani Domu”.
Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 262 310 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku spadła o 21,68 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,91 proc. do 216 105 egz.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Pani Domu” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 131 743 egz., po spadku o 25,72 proc. - największym w zestawieniu.
Za podium znalazł się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). W badanym okresie sprzedawał się średnio w liczbie 128 383 egz., po stracie w skali roku o 14,50 proc.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Przyjaciółka |
354 523 |
262 310 |
262 310 |
425 827 |
334 918 |
334 918 |
Tina |
327 688 |
216 105 |
216 105 |
349 159 |
248 139 |
248 139 |
Pani Domu |
199 247 |
131 834 |
131 743 |
253 093 |
177 440 |
177 349 |
Naj |
218 153 |
128 383 |
128 383 |
211 673 |
150 162 |
150 162 |
We wrześniu 2015 liderem również była „Przyjaciółka”, której wynik sprzedażowy w porównaniu do września 2014 roku zmniejszył się o 22,38 proc. do 232 037 egz.
Drugie miejsce należało do „Tiny” (185 466 egz.; spadek o 9,28 proc.), zaś z czwartego na trzecie awansował „Naj” (102 254 egz.; jednak w dół o 11,29 proc.).
Z kolei najwięcej w tym ujęciu straciła „Pani Domu”, która spadła na czwartą lokatę - było to 34,06 proc. do 98 487 egz.
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Przyjaciółka |
317 873 |
232 037 |
232 037 |
402 301 |
298 930 |
298 930 |
Tina |
291 636 |
185 466 |
185 466 |
292 464 |
204 433 |
204 433 |
Naj |
179 942 |
102 254 |
102 254 |
173 942 |
115 270 |
115 270 |
Pani Domu |
158 040 |
98 578 |
98 487 |
231 623 |
149 443 |
149 352 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Dwutygodniki poradnikowe tracą. „Przyjaciółka” liderem po trzech kwartałach