Duży spadek sprzedaży „Wprost” i „W Sieci”, „Tygodnik Powszechny” z największym wzrostem w czerwcu
W czerwcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2016 roku wyniosła 127 186 egz. Było to o 0,28 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 2,26 proc. do 116 831 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu br. względem czerwca ub.r. poszła w dół o 1,07 proc. i wyniosła ona 107 326 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 258 egz., po spadku o 13,77 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 7,01 proc. do 50 141 egz.
Przedostatnią lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 3,01 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 18 740 egz.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w czerwcu br. wyniósł 23 462 egz., czyli mniej o 37,02 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
191 881 |
127 186 |
127 186 |
202 369 |
126 828 |
126 828 |
0,28% |
Polityka |
169 721 |
116 831 |
116 831 |
175 505 |
119 541 |
119 533 |
-2,26% |
Newsweek Polska |
183 602 |
107 428 |
107 326 |
169 930 |
108 559 |
108 489 |
-1,07% |
W Sieci |
147 572 |
70 258 |
70 258 |
148 190 |
81 477 |
81 477 |
-13,77% |
Tygodnik Do Rzeczy |
114 025 |
59 066 |
50 141 |
117 553 |
62 848 |
53 923 |
-7,01% |
Gazeta Polska |
98 645 |
34 284 |
33 971 |
101 767 |
37 589 |
37 172 |
-8,61% |
Wprost |
86 484 |
92 004 |
23 462 |
109 792 |
105 806 |
37 254 |
-37,02% |
Tygodnik Powszechny |
39 000 |
18 755 |
18 740 |
38 500 |
18 593 |
18 193 |
3,01% |
Przegląd |
51 000 |
16 386 |
16 386 |
51 000 |
17 213 |
17 213 |
-4,80% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
457 146 |
270 883 |
270 883 |
464 686 |
286 564 |
286 564 |
-5,47% |
W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogła „Polityka”, której wynik zwiększył się tutaj o 4,06 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 4,54 proc., odnotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
czerwiec |
maj |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
191 881 |
127 186 |
127 186 |
188 539 |
125 189 |
125 189 |
1,60% |
Polityka |
169 721 |
116 831 |
116 831 |
166 248 |
112 271 |
112 271 |
4,06% |
Newsweek Polska |
183 602 |
107 428 |
107 326 |
163 552 |
109 381 |
109 279 |
-1,79% |
W Sieci |
147 572 |
70 258 |
70 258 |
147 792 |
70 015 |
70 015 |
0,35% |
Tygodnik Do Rzeczy |
114 025 |
59 066 |
50 141 |
113 976 |
61 434 |
52 509 |
-4,51% |
Gazeta Polska |
98 645 |
34 284 |
33 971 |
98 889 |
35 897 |
35 587 |
-4,54% |
Wprost |
86 484 |
92 004 |
23 462 |
90 500 |
91 949 |
23 407 |
0,23% |
Tygodnik Powszechny |
39 000 |
18 755 |
18 740 |
40 100 |
19 313 |
19 059 |
-1,67% |
Przegląd |
51 000 |
16 386 |
16 386 |
51 000 |
16 680 |
16 680 |
-1,76% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
457 146 |
270 883 |
270 883 |
455 699 |
282 727 |
282 727 |
-4,19% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży „Wprost” i „W Sieci”, „Tygodnik Powszechny” z największym wzrostem w czerwcu