„Do Rzeczy” i „Gazeta Polska” z największymi spadkami. „Wprost” sprzedaje już tylko 42 tys. egz.
W październiku br. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazły się „Polityka” i „Newsweek”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Zaś najwięcej zyskał „Tygodnik Powszechny”.
Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w październiku 2014 roku wyniosła 144 063 egz. Było to o 4,68 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 6,28 proc. do 117 984 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku br. zmalała o 10,47 proc. i wyniosła 112 125 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 72 724 egz., po spadku o 19,05 proc.
Najwięcej, bo 26,57 proc. stracił plasujący się oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W październiku br. sprzedawał się on średnio w liczbie 52 150 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, o 1zł więcej niż rok wcześniej.
Tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) znalazł się na szóstej lokacie ze średnim wynikiem na poziomie 42 351 egz. Zanotował on spadek o 21,18 proc.
Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 9,26 proc. do 18 701 egz.
Wirtualnemedia.pl |
październik |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
208 834 |
144 063 |
144 063 |
198 237 |
138 077 |
137 627 |
Polityka |
171 602 |
117 991 |
117 984 |
177 041 |
125 885 |
125 885 |
Newsweek Polska |
177 666 |
112 200 |
112 125 |
206 418 |
127 277 |
125 243 |
W Sieci |
155 608 |
72 734 |
72 724 |
175 919 |
89 846 |
89 836 |
Tygodnik Do Rzeczy |
136 342 |
61 075 |
52 150 |
168 623 |
80 894 |
71 019 |
Wprost |
130 974 |
112 814 |
42 351 |
134 375 |
125 560 |
53 732 |
Gazeta Polska |
117 985 |
36 749 |
36 177 |
134 832 |
47 444 |
46 840 |
Tygodnik Powszechny |
41 125 |
19 351 |
18 701 |
35 125 |
17 605 |
17 116 |
Przegląd |
51 000 |
18 126 |
18 126 |
51 000 |
17 913 |
17 913 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
471 853 |
295 864 |
295 864 |
500 747 |
325 653 |
325 653 |
Na drugiej podstronie prezentujemy dane miesiąc po miesiącu z br.
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska” z największymi spadkami. „Wprost” sprzedaje już tylko 42 tys. egz.