Cyfryzacja prasy tworzy nowe miejsca pracy dla dziennikarzy
Do takich wniosków dochodzi Mary Beth Christie z „Financial Times”, która ujawnia, że dziś jej gazeta zatrudnia więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej.
Zarządzająca internetowym serwisem „Financial Times” Mary Beth Christie zdradziła na konferencji Digital Editors Network, że odkąd gazeta zaczęła skupiać się na wydaniu cyfrowym, liczba dziennikarzy rosła. Dziś w redakcji zatrudnionych jest łącznie 650 osób, czyli najwięcej w całej jej historii.
Christie dodaje, że aktualnie „Financial Times” czyta łącznie 2 mln osób - zarówno w formie drukowanej jak i cyfrowej. Dziennik ma o 100 tys. więcej subskrybentów tej ostatniej, z czego połowa konsumuje treści za pomocą urządzeń mobilnych. Wśród wszystkich czytelników 340 tys. stanowią natomiast osoby, które wykupiły dostęp premium do treści w witrynie FT.com.
Zdaniem Mary Beth Christie zmiany, które wprowadzono do sposobu organizacji redakcji, muszą się również dokonać w głowach dziennikarzy, spośród których znaczna większość ciągle postrzega przygotowywanie treści przez pryzmat druku.
Tymczasem mimo coraz bardziej cyfrowego charaktery „Financial Times”, twórcy gazety mają ciągle bezpośredni kontakt z czytelnikami i chcą ich traktować równie indywidualnie jak wcześniej, organizując m.in. spotkania.
Dołącz do dyskusji: Cyfryzacja prasy tworzy nowe miejsca pracy dla dziennikarzy