SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz bliżej debiutu rynkowego gazety codziennej Polskapresse

Polskapresse wybrała agencje do obsługi nowej gazety codziennej, która ma pojawić się na rynku już na jesieni.

Kampanię reklamową nowej gazety ogólnopolskiej Polskapresse przygotuje agencja Young & Rubicam Brands - strategia i kreacja oraz dom mediowy Mediaedge:CIA - planowanie i zakup mediów.

Polskapresse nawiązała także współpracę z agencją interaktywną. Jest nią MRM Worldwide, należąca do McCann Erickson Worldgroup.

Wartości budżetów Polskapresse nie ujawnia.

- Nowy ogólnopolski dziennik będzie tytułem mocno regionalnym i opiniotwórczym - wyjaśniła w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Dorota Stanek, prezes Polskapresse.

Gazeta ma pojawić się na rynku na jesieni. Tytuł będzie bazował na siedmiu regionalnych gazetach Polskapresse; w tym sześciu już istniejących i na nowej, siódmej w Warszawie. Nowy dziennik ma sprzedawać 500 tys. egz., podobnie jak "Gazeta Wyborcza" i "Fakt". I więcej niż sprzedają teraz łącznie wszystkie gazety Polskapresse (średnio ok. 400 tys. egz.).

Nie wiadomo jednak co z tymi terenami, gdzie Polskapresse nie ma własnych tytułów. Rozmowy z Mediami Regionalnymi, wydającymi dziewięć dzienników regionalnych, zakończyły się bowiem fiaskiem. Mimo to dziennik Polskapresse ma być ogólnopolski. - Będziemy się ukazywać we wszystkich miastach, a docelowo zaistniejemy tam także lokalnie - mówi "Rz" Tomasz Wróblewski. Nie wyklucza on współpracy z innymi regionalnymi wydawcami, np. z Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft GmbH, który ma w Polsce "Express Bydgoski" i toruńskie "Nowości".

W Warszawie na ul. Domaniewskiej mieści się trzon redakcji dziennika. Redaktorem naczelnym jest Paweł Fąfara. Redakcja liczy kilkadziesiąt osób. Wielu dziennikarzy przeszło z wydawnictwa Axel Springer oraz "Rzeczpospolitej". Redaktorowi naczelnemu pomagają m.in. były naczelny "Newsweeka" Tomasz Wróblewski, Ewa Wilcz-Grzedzińska, Wojciech Rogacin i Paweł Siennicki. Szefem wydawców został były naczelny "Super Expressu" Tomasz Lachowicz, magazynami pokieruje związana wcześniej z "Newsweekiem" Mira Suchodolska. Obecnie zespół redakcyjny tworzy numery zerowe dziennika.

Dołącz do dyskusji: Coraz bliżej debiutu rynkowego gazety codziennej Polskapresse

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl