Cloud Technologies z danymi od GfK o zainteresowaniach internautów
Koncern badawczy GfK rozpoczął współpracę z firmą Cloud Technologies. Dostarcza jej dane demograficzne internautów, co ma zwiększyć efektywność targetowania kampanii reklamowych.
W ramach współpracy GfK będzie dostarczał do OnAudience.com należącej do Cloud Technologies platformy DMP dane demograficzne internautów, takie jak m.in. wiek, płeć, dochód, wykształcenie, status zatrudnienia, wielkość miejscowości, korzystanie z usług finansowych czy serwisów VoD. Ogółem będzie przekazywać informacje o 145 cechach użytkowników.
Dostarczane dane w połaczeniu z tzw. audience data, czyli wielkimi, nieustrukturyzowanymi zbiorami cyfrowych informacji o internautach, mają pozwolić Cloud Technologies na bardzo dokładne określanie grup docelowych i skuteczne dostosowywanie reklam. Mediaplanerzy będą mieć możliwość targetowania grup docelowych na bazie zarówno zmiennych demograficznych, jak i behawioralnych.
Dane są już dostępne na platformie DMP OnAudience.com należącej do Cloud Technologies oraz na wiodących platformach DSP: Adform oraz DoubleClick, umożliwiających reklamodawcom i agencjom kupowanie reklam w modelu programmatic.
- Dane demograficzne wykorzystywaliśmy już wcześniej w naszych analizach, jednak te pochodzące od GfK, są znacznie bardziej precyzyjne. Nasz partner posiada duże, reprezentatywne panele konsumenckie, budowane od wielu lat na bazie rekrutacji offline. Takie podejście zapewnia pełną weryfikację potencjalnych panelistów, co przekłada się na bardzo wysoką rzetelność zbieranych danych demograficznych. W ten sposób możemy tworzyć wiarygodne profile demograficzne i łączyć je z profilami behawioralnymi. W efekcie maksymalizujemy skuteczność targowania reklam online - opisuje Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.
Dołącz do dyskusji: Cloud Technologies z danymi od GfK o zainteresowaniach internautów