SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polski kanał BBC zwiększa liczbę reklam. Ma to przynieść „więcej programów wysokiej jakości”

Od października kanał BBC First zaczął emitować przerwy reklamowe podczas seriali. Jak dowiedział się portal Wiritualnemedia.pl, dobowy czas reklamowy stacji należącej do BBC Studios zwiększył się o 36 minut. 

Plansza zapowiadająca blok reklamowy w BBC First Plansza zapowiadająca blok reklamowy w BBC First

Wcześniej serialowa stacja, nie przerywała produkcji blokami reklamowymi.

- BBC First to kanał komercyjny, a przychody generowane z reklam pozwalają inwestować w więcej programów wysokiej jakości, których oczekują widzowie. Reklamy są umieszczane między programami oraz w ich trakcie w taki sposób, by jak najmniej wpływać na odbiór ulubionych seriali przez widzów - tłumaczy w rozmowie z Wirtualemedia.pl biuro prasowe BBC Studios, spółki zależnej od brytyjskiego nadawcy publicznego, która odpowiada między innymi za jego płatne kanały tematyczne poza granicami Wielkiej Brytanii.

W ofercie BBC First można znaleźć seriale kryminalne („Milczący świadek”, „Ojciec Brown”, „Shakespeare i Hathaway: Prywatni detektywi”, „Tajemnica Majorki”, „Śmierć pod palmami”, „Koroner”, „Ulica nadziei”, „Morderstwa w Midsomer”, „Wina”, „Profesor T.”), sensacyjne („Mordercze łowy”), obyczajowe („Z pamiętnika położonej”) komediowe („Obiady piątkowe”). BBC First zadebiutował w Polsce 26 października 2018 roku. Zastąpił stację BBC HD. Kanał jest dostępny w sieciach kablowych, na platformach cyfrowych i w serwisach streamingowych.

Na razie bez zmian w portfolio kanałów BBC

Od ponad dekady sprzedażą czasu reklamowego w kanałach BBC zajmuje się Polsat Media. Obecnie w ofercie są: BBC First, BBC Earth, BBC Brit, BBC Lifestyle i BBC Cbeebies. Nad Wisłą działa również biblioteka streamingowa brytyjskiego nadawcy. Z BBC Player mogą korzystać m.in. klienci Canal+ i Play.

We wrześniu kanał dokumentalno-przyrodniczy BBC Earth odświeżył logo i oprawę graficzną, stosowaną między innymi w materiałach autopromocyjnych. Zmiany objęły także polską wersję stacji.

- Jeśli chodzi o nową identyfikację wizualną BBC Earth, to została stworzona przez wielokrotnie nagradzany zespół kreatywny BBC Studios i obowiązuje od 14 września 2023. Zawiera zaktualizowany logotyp, nową paletę kolorów, odświeżoną czcionkę oraz grafiki. Wszystkie materiały nawiązują do bogactwa natury, a inspiracją do stworzenia nowego logotypu jest obiektyw kamery, kluczowego narzędzia dzięki któremu rejestrowane są spektakularne treści i historie, przenoszące widzów w krainę nieskończonych cudów naszej planety - informowało Wirtualnemedia.pl biuro prasowe BBC.

Choć m.in. w Polsce BBC Earth odświeżył wizerunek, to nie wszędzie stacja jest jeszcze dostępna. 17 kwietnia w Danii, Finlandii, Islandii, Norwegii i Szwecji kanały BBC Earth i BBC Brit zakończyły nadawanie. Zostały zastąpione przez stację BBC Nordic. Tego samego dnia w krajach nordyckich zaczął działalność serwis streamingowy BBC Nordic+.

Dołącz do dyskusji: Polski kanał BBC zwiększa liczbę reklam. Ma to przynieść „więcej programów wysokiej jakości”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Iron
A tak fajnie oglądało się filmy bez przerw reklamowych. :-( Coraz mniej takich kanałów.
31 0
odpowiedź
User
DJ Gerard
Już nie jest kanał premium że bez reklam
28 0
odpowiedź
User
Mgr z MBA
Zbliżają się święta więc zarząd BBC oczekuje premii. A reklamodawcy mają pieniądze.
1 0
odpowiedź