AXN liderem - w górę kanały HBO, traci Cinemax
AXN bez zmian był najpopularniejszym kanałem filmowym w zeszłym miesiącu. Najwięcej zyskała stacja premium HBO Comedy, a główne HBO weszło już do pierwszej czwórki. Słabo radzą sobie za to Cinemaxy i AXN Sci-Fi.
Udział kanału AXN w grupie 4+ wyniósł w czerwcu br. 0,90 proc., co oznacza, że stacja zanotowała wzrost o 19,7 proc. względem czerwca 2009 roku – pokazują dane Nielsen Audience Measurement (NAM). Druga pozycja w zestawieniu przypadła kanałowi Kino Polska z 0,64 proc. udziału (tu wzrost wyniósł aż 70,9 proc.), zaś podium zamyka Comedy Central z wynikiem na poziomie 0,44 proc. (wzrost o 6,8 proc.)
Na wysokie czwarte miejsce z szóstego awansował kanał HBO, którego udział wzrósł o 46,8 proc. do 0,35 proc. Jednocześnie największy wzrost (85,3 proc.) w zestawieniu zanotował HBO Comedy, którego udział ukształtował się na poziomie 0,13 proc.
Zdaniem Wojciecha Kowalczyka, dyrektora marketingu spółki At Media, powodów takich wzrostów można upatrywać w zwiększeniu dystrybucji kanału oraz w jego programmingu. Kowalczyk zwraca uwagę, że HBO spośród kanałów premium ma największą liczbę abonentów, która dynamcznie rośnie. Jego zasięg w panelu NAM wynosi obecnie 12,4 proc., podczas gdy w czerwcu ub.r. było to 9,6 proc.
- Programming stacji nie odbiega znacznie od zeszłorocznego jeżeli chodzi o pozycje filmowe, ale w top programów w br. pojawiły się seriale. Zgodnie z badaniem '3 targety SMG/KRC' dla At Media – lubimy oglądać programy, które już znamy lub rozpoznajemy - dodaje Kowalczyk. Najlepiej oglądane pozycje na antenie HBO w czerwcu br.to “U Pana Boga za piecem” (kontynuacja serii filmów), “Odlot” i “Surogaci” (produkcje promowane w mediach) oraz właśnie serial “Spartakus”.
Największy spadek w zestawieniu zanotował będący na ostatnim miejscu kanał Cinemax, którego udział spadł o 48,7 proc. do 0,02 proc. Identyczny udział i nie wiele mniejszy spadek dotyczył też siostrzanej stacji Cinemax 2. Tyle samo co Cinemax stracił także AXN Sci-Fi, choć jego udział był wyższy i wyniósł 0,07 proc. Stało się tak, mimo że stacja ta w kwietniu br. zyskała odświeżoną ofertę programową.
Wszyscy 4+ | ||||
czerwiec | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
AXN | 41 007 | 0,748 | 48 657 | 0,895 |
Kino Polska | 20 320 | 0,371 | 34 459 | 0,634 |
Comedy Central | 22 523 | 0,411 | 23 899 | 0,439 |
HBO | 12 857 | 0,235 | 18 742 | 0,345 |
Ale Kino | 16 899 | 0,308 | 16 056 | 0,295 |
TCM | 10 778 | 0,197 | 14 072 | 0,259 |
Hallmark | 18 649 | 0,340 | 13 739 | 0,253 |
Zone Europa | 10 036 | 0,183 | 9 942 | 0,183 |
Fox Life | 10 190 | 0,186 | 8 830 | 0,162 |
Canal+ | 7 977 | 0,146 | 8 529 | 0,157 |
HBO 2 | 8 009 | 0,146 | 8 068 | 0,148 |
Polsat Film | - | - | 7 940 | 0,146 |
Universal | - | - | 7 706 | 0,142 |
Canal+ Film | 6 593 | 0,120 | 7 298 | 0,134 |
Movies 24 | 9 348 | 0,171 | 6 923 | 0,127 |
FilmBox | 5 383 | 0,098 | 6 920 | 0,127 |
HBO Comedy | 3 706 | 0,068 | 6 840 | 0,126 |
AXN Crime | 3 029 | 0,055 | 4 907 | 0,090 |
BBC Entertainment | 3 354 | 0,061 | 4 477 | 0,082 |
AXN Sci-Fi | 7 330 | 0,134 | 3 743 | 0,069 |
Zone Romantica | 3 834 | 0,070 | 3 113 | 0,057 |
Cinemax2 | 2 066 | 0,038 | 1 117 | 0,021 |
Cinemax | 2 127 | 0,039 | 1 083 | 0,020 |
Top 10 pozycji w HBO w czerwcu br. | AMR | |||
Pozycja programowa | Godz. | Data | Wszyscy 4+ | 16-49 |
U PANA BOGA ZA MIEDZA | 20:10:11 | 06-06-2010 | 218 694 | 165 857 |
SUROGACI | 20:12:20 | 20-06-2010 | 132 252 | 112 171 |
SPARTAKUS: KREW I PIACH | 22:00:16 | 19-06-2010 | 122 395 | 88 530 |
WIECZNY STUDENT 3 | 21:55:09 | 28-06-2010 | 118 655 | 88 083 |
WILK MORSKI; CZ.1 | 22:05:40 | 06-06-2010 | 107 271 | 81 635 |
PROMO | 22:00:25 | 76 816 | 76 816 | |
ODLOT | 18:35:23 | 27-06-2010 | 188 455 | 72 721 |
JAK TO SIE ROBI W AMERYCE | 22:00:06 | 04-06-2010 | 81 437 | 64 438 |
SPARTAKUS: KREW I PIACH | 22:04:09 | 26-06-2010 | 82 765 | 63 604 |
JANOSIK - PRAWDZIWA HISTORIA | 20:10:29 | 01-06-2010 | 86 595 | 61 815 |
W grupie komercyjnej 16-49 pierwsza czwórka kanałów jest taka sama. Lider AXN zanotował tutaj wzrost udziału o 9 proc. do 1,27 proc., drugie Kino Polska miało 0,81 proc. udziału po wzroście o 86,7 proc., zaś zajmujący trzecią lokatę Comedy Central – 0,79 proc. (wzrost o 6,8 proc.).
Stacja HBO w 16-49 zanotowała jeszcze większy wzrost niż w 4+ wynoszący 55,4 proc., podobnie było z HBO Comedy, którego widownia poszła najbardziej do góry i wzrosła niemal dwukrotnie. Spory spadek dotknął Cinemaxa, ale najbardziej w dół poszybował AXN Sci-Fi.
16-49 | ||||
czerwiec | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
AXN | 27 283 | 1,162 | 28 995 | 1,266 |
Kino Polska | 10 238 | 0,436 | 18 628 | 0,814 |
Comedy Central | 17 300 | 0,737 | 18 024 | 0,787 |
HBO | 8 431 | 0,359 | 12 777 | 0,558 |
TCM | 5 310 | 0,226 | 6 778 | 0,296 |
Ale Kino | 8 521 | 0,363 | 6 524 | 0,285 |
Fox Life | 7 801 | 0,332 | 5 661 | 0,247 |
Hallmark | 9 548 | 0,407 | 5 547 | 0,242 |
HBO Comedy | 2 695 | 0,115 | 5 219 | 0,228 |
HBO 2 | 5 159 | 0,220 | 5 145 | 0,225 |
Canal+ | 5 046 | 0,215 | 5 060 | 0,221 |
Polsat Film | 0 | 0,000 | 5 052 | 0,221 |
TVP Kultura | 6 165 | 0,263 | 4 932 | 0,215 |
Canal+ Film | 3 941 | 0,168 | 4 620 | 0,202 |
Universal | 0 | 0,000 | 4 189 | 0,183 |
FilmBox | 2 408 | 0,103 | 3 325 | 0,145 |
Zone Europa | 4 003 | 0,170 | 3 306 | 0,144 |
AXN Crime | 2 045 | 0,087 | 2 458 | 0,107 |
AXN Sci-Fi | 6 144 | 0,262 | 2 451 | 0,107 |
Movies 24 | 5 676 | 0,242 | 2 406 | 0,105 |
BBC Entertainment | 1 421 | 0,060 | 2 159 | 0,094 |
Zone Romantica | 1 431 | 0,061 | 670 | 0,029 |
Cinemax | 1 367 | 0,058 | 668 | 0,029 |
Cinemax2 | 1 270 | 0,054 | 547 | 0,024 |
Dołącz do dyskusji: AXN liderem - w górę kanały HBO, traci Cinemax