Axel Springer Polska: mamy problem z Dziennikiem
Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej Axel Springer Polska: w 2009 roku rosną przychody reklamowe "Przeglądu Sportowego", słabo "Dziennik".
- "Przegląd Sportowy", notuje 30 proc. dynamikę wzrostu przychodów w 2009 r. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej Axel Springer Polska. Jego zdaniem skutecznie ze spadkami radzi sobie również "Fakt", który odnotowuje tylko niewielkie spadki w stosunku do minionego roku. - Mamy oczywiście problem z "Dziennikiem", który ma dynamikę podobną jak wszystkie dzienniki opinii. Mimo to "Dziennik" osiągnął stabilną pozycję, a spadki nie pogłębiają się - tłumaczy Makowski.
Niskie przychody tego tytułu dyrektor uzasadnia wyjątkowo dobrymi przychodami "Dziennika" w ubiegłym roku. - Pierwszy kwartał 2008 r., był najlepszym w historii tytułu, stąd słaba dynamika w pierwszych trzech miesiącach tego roku - mówi Jacek Makowski. Dodaje, że w kwietniu spadek przychodów nie następował.
Dużo lepszą sytuację, pod względem wpływów reklamowych, ma internetowe wydanie tego dziennika. - Notujemy w tym serwisie kilkudziesięcioprocentowe wzrosty i liczymy na dalsze umacnianie się nowych mediów - nie ukrywa zadowolenia dyrektor działu reklamy.
Wydawnictwo zachęcone przychodami generowanymi przez serwisy internetowe wprowadza na rynek nowe marki. - Kilka miesięcy temu uruchomiliśmy serwis studencki Students.pl, pojawiają się także nowe produkty o lekkim charakterze, takie jak Koktajl24.pl, czy serwis kobiecy w-spodnicy.pl, natomiast w kwietniu wystartował portal rekrutacyjny StepStone.pl - wymienia Makowski.
Zdaniem dyrektora biura reklamy prasy codziennie Axel Springer Polska bardzo dobrą decyzją okazało się wprowadzeniem pod koniec minionego roku pakietu PressPower oferującego reklamy we wszystkich dziennikach wydawanych przez to wydawnictwo. -Osiągnęliśmy dzięki temu dużo niższy koszt dotarcia. Okazało się, że jest to idealny produkt na trudne czasy - podkreśla Makowski. Jak twierdzi w tej chwili udział tego produktu w przychodach agencyjnych stanowi ponad 30 proc.
Axel Springer nie zamierza również obniżać cen reklam. - Wydaje nam się, że dużo lepszym pomysłem jest innowacyjność działań m.in. po to, aby uzyskiwać lepsze przychody, a przynajmniej ograniczyć ich spadek - mówi Jacek Makowski. - Przykładem takiego posunięcia są dostępne od kilku tygodni Multipakiety łączące reklamę w gazetach i w naszych serwisach internetowych - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Axel Springer Polska: mamy problem z Dziennikiem