4fun Media za 6,94 mln zł przejęła 60 proc. Screen Network, liczy na synergie marketingowe
Nadawca telewizyjny 4fun Media podpisał umowę kupna za 6,945 mln zł 60 proc. udziałów firmy Screen Network działającej w branży cyfrowej reklamy zewnętrznej. - Celem inwestycji jest dywersyfikacja działalności w innych obszarach rynku reklamowego, opierających się o innowacje technologiczne - tłumaczy zarząd 4fun Media.
Z ceny za 60 proc. udziałów Screen Network 5,56 mln zł zostało zapłacone w dniu podpisania umowy „poprzez wzajemną kompensatę należności wynikających z wcześniej zawartych umów” między 4Fun Media i spółką Nova Group, do której wcześniej należały te udziały. Pozostałą część kwoty (383,9 tys. zł) nabywca zapłaci do końca br.
Screen Network obsługuje ok. 17 tys. różnego typu monitorów znajdujących się w przestrzeni publicznej (zarówno wielkoformatowe ekrany LED, jak też mniejsze ekrany w sklepach, galeriach handlowych, na lotniskach, dworcach i stacjach paliw). Firma wyświetla na nich treści informacyjne i reklamy w systemie digital signage, pozwalającym na bieżąco dobierać i emitować konkretne materiały w wybranych miejscach i czasie.
W pierwszej połowie br. Screen Network zanotowała 4,524 mln zł wpływów (o 23 proc. więcej niż rok wcześniej) i 642 tys. zł zysku EBITDA (wobec 1,454 mln zł straty w całym ub.r.). - Jest to efektem m.in. skutecznego budowania oferty dla klientów przez wewnętrzny zespół sprzedażowy, którego struktury rozpoczęły działalność operacyjną w pełnym zakresie począwszy od IV kwartału 2014 roku - podano w komunikacie 4fun Media o transakcji. Według prognoz w całym br. Screen Network ma osiągnąć 9,583 mln zł wpływów i 1,258 mln zł zysku EBITDA, a w 2016 roku - 10,846 mln zł wpływów i 2,441 mln zł zysku EBITDA. Spółka planuje dalszy rozwój posiadanej sieci ekranów (m.in. poprzez akwizycję nowych lokalizacji premium w siedmiu największych miastach) oraz świadczenie usług brokerskich.
Zarząd 4fun Media tłumaczy, że ta akwizycja wynika ze strategii firmy polegającej na szukaniu dodatkowych przychodów poza rynkiem telewizyjnym, w sektorach opartych na innowacjach technologicznych. - Dzięki wejściu Screen Network do Grupy 4fun Media, kanały nadawane przez 4fun Media oraz aplikacja 4fun App zyskają dodatkową promocję pozatelewizyjną oraz wzmocnią pozycję negocjacyjną w rozmowach z operatorami kablowo-satelitarnymi w zamian za świadczenia barterowe w obszarze digital out of home oraz zwiększenie świadomości marki 4fun dzięki wykorzystaniu 17 tysięcy nośników ekranowych - wylicza kierownictwo 4fun Media. - Dzięki akwizycji możliwe będzie oferowanie wspólnych pakietów reklamowo-sponsoringowych, kierowane do tych samych klientów i domów mediowych, a dotychczasowe oferty reklamowo-sprzedażowe Screen Network zostaną uzupełnione o rozwiązania kreatywne tworzone w ramach pozostałych spółek Grupy 4fun Media - zapowiada.
W pierwszej połowie br. 4fun Media zanotowała spadek przychodów w skali roku o 31 proc. do 9,57 mln zł, a zysku netto - o 63 proc. do 9,57 mln zł przychodów (zobacz szczegóły). W czerwcu br. firma przeprowadziła rebranding swoich kanałów telewizyjnych mjuzik.tv i TV.Disco na 4fun Hits i 4fun Fit & Dance (jej trzecim kanałem niezmiennie jest 4fun.tv). Od końca kwietnia br. prezesem spółki jest Rafał Baran, który zastąpił Ewę Czekałę.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media za 6,94 mln zł przejęła 60 proc. Screen Network, liczy na synergie marketingowe