SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

156 zł wydajemy miesięcznie na zakupy online

W 2015 roku blisko połowa osób korzystających z usług sklepów internetowych planuje większe zakupy online niż w roku ubiegłym. Najchętniej kupowane produkty to odzież, obuwie, artykuły do wyposażenia domu, sprzęt elektroniczny i komputerowy, książki oraz kosmetyki - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Średnia kwota jaką internauci wydają co miesiąc na zakupy w sieci to 156 zł. 57% badanych deklaruje, że w tym roku będą częściej robili zakupy w sklepach internetowych niż w tradycyjnych (nie dotyczy to jedynie żywności i biletów). Najwięcej osób preferuje dostawę towarów kurierem, na drugim miejscu jest obiór paczek w placówce pocztowej, a stosunkowo najmniejszą popularnością cieszy się osobisty odbiór przesyłek w punktach typu paczkomaty czy sklepy sieciowe.

48% osób kupujących w sklepach internetowych planuje w tym roku zwiększyć budżet na wydatki online. Wciąż jednak powszechne są obawy związane z taką formą zakupów. Najwięcej wątpliwości dotyczy ewentualnej niezgodności produktu z zamówieniem, możliwości jego uszkodzenia w czasie transportu i prób oszustwa bądź wyłudzenia. Do zakupów w internecie część osób zniechęcają również wysokie koszty przesyłek lub brak pewności czy zamówiony towar dojdzie na czas. Najmniej osób obawia się bankructwa sklepu lub problemów związanych z płatnością przez internet.

Jeśli chodzi o zakupy zrobione w sieci przed świętami Bożego Narodzenia, 80% polskich internautów udało się w ten sposób nabyć prezent pod choinkę. Najczęstszym sposobem płatności był przelew bankowy online, a w drugiej kolejności kupujący decydowali się na usługi firm pośredniczących w płatnościach. Tylko co piąta osoba wybierała płatność za pobraniem.

25 grudnia 2014 r. wydłużeniu z 10 do 14 dni uległ ustawowy termin zwrotu towarów zakupionych przez internet. Badanie pokazało, że tylko 57% kupujących online zna swoje prawa dotyczące możliwości odstąpienia od umowy. Reszta błędnie podawała terminy zwrotu takie jak 7, 10 i 30 dni. 14% ankietowanych przyznało się, że nie mają wiedzy na ten temat. Bezpośrednio po świętach informacja o przysługującym kupującemu terminie zwrotu przydała się tylko 5% osób. Właśnie taki odsetek prezentów okazał się nietrafiony i wrócił do sklepów internetowych.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej w dniach 23-26 stycznia 2015 r. metodą CAWI (samodzielnie wypełniana ankieta internetowa). Wzięła w nim udział reprezentatywna, licząca 501 osób grupa dorosłych Polaków, którzy w okresie przed ostatnimi świętami Bożego Narodzenia kupili produkt przez internet.

Dołącz do dyskusji: 156 zł wydajemy miesięcznie na zakupy online

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kurczak Mały
Co planują najczęściej kupować? Oczywiście, że odzież i obuwie! Zamówią, założą raz i zwrócą. A jak się nie wypełni tych śmiesznych obowiązków informacyjnych na stronie sklepu, to będą mieli jeszcze więcej czasu na zwrot towaru. Chamstwo.
"Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa powyżej." tutaj tak wyczytałem. Rozumiem, że to jest żywcem w ustawy i nie da się tego obejść? http://prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/
0 0
odpowiedź