W dziennikach najmocniej reklamuje się Euro-Net, w magazynach - L’Oreal Polska
Przez cztery pierwsze br. spadły wydatki na reklamę w prasie codziennej, a wzrosły w magazynach. W dziennikach największym reklamodawcą był Euro-Net Warszawa, a w czasopismach - L’Oreal Polska i Procter & Gamble Polska.
Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do kwietnia br. gazety codzienne zarobiły cennikowo (bez rabatów) z reklam 481,4 mln zł, a magazyny - 1,05 mld zł. Oznacza to, że w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku wydatki marketerów w dziennikach spadły o 1,7 proc., zaś w czasopismach wzrosły o 14,4 proc.
Na reklamy w dziennikach najwięcej wydał Euro-Net Warszawa, który zwiększył cennikowe nakłady o 24,6 proc., do 13,8 mln zł. Drugim największym reklamodawcą prasy codziennej w omawianym okresie był Totalizator Sportowy. Zachował on ubiegłoroczną pozycję wicelidera mimo zredukowania wydatków reklamowych o 43,1 proc., do 4,9 mln zł.
Trzecie miejsce sprzed roku straciła natomiast firma Metro Group. W tym roku zastąpił ją Whitetime Professional Distribution z wydatkami w wysokości 4,2 mln zł. Pozycje czołowych reklamodawców dzienników straciły również firmy Lidl Polska i Volskwagen Group Polska. W ich miejsce pojawiły się Thermasin Healthcare Cosmetics (3,9 mln zł) i Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju (3,9 mln zł).
Najwięksi reklamodawcy w dziennikach (dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IV 2014 |
I-IV 2015 |
zmiana proc. |
EURO-NET WARSZAWA |
11 099 584 zł |
13 835 134 zł |
24,6 |
TOTALIZATOR SPORTOWY |
8 667 095 zł |
4 930 664 zł |
-43,1 |
WHITETIME PROFESSIONAL DISTRIBUTION |
b.d. |
4 223 200 zł |
b.d. |
THERMASIN HEALTHCARE COSMETICS |
b.d. |
3 940 800 zł |
b.d. |
MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY I ROZWOJU |
b.d. |
3 915 410 zł |
b.d. |
METRO GROUP |
5 352 407 zł |
b.d. |
b.d. |
LIDL POLSKA |
4 446 766 zł |
b.d. |
b.d. |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
3 677 495 zł |
b.d. |
b.d. |
Razem |
489 689 045 zł |
481 363 801 zł |
-1,7 |
W magazynach w okresie od stycznia do kwietnia br. najwięcej wydawał na reklamy, podobnie jak przed rokiem, koncern kosmetyczny L’Oreal Polska. Jego cennikowy budżet wyniósł 37,4 mln zł, o 13,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugą pod tym względem firmą był (także podobnie jak rok temu) Procter & Gamble Polska. Ten koncern zainwestował w promocję swoich marek na łamach magazynów 20,5 mln zł, o 15,4 proc. więcej niż rok temu. Z kolei Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe, zredukował nakłady reklamowe w czasopismach o 1,4 proc., do 12,3 mln zł.
Tegoroczne zestawienie pięciu największych reklamodawców w magazynach uzupełniają firmy Nivea Polska (z cennikowym budżetem wynoszącym 15 mln zł), Volkswagen Group Polska (11,7 mln zł). Poza czołówkę wypadły natomiast Alma Market i Unilever Polska.
Najwięksi reklamodawcy w magazynach (dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IV 2014 |
I-IV 2015 |
zmiana proc. |
L'OREAL POLSKA |
33 058 138 zł |
37 489 995 zł |
13,4 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
17 773 979 zł |
20 508 449 zł |
15,4 |
NIVEA POLSKA |
b.d. |
15 020 134 zł |
b.d. |
JERONIMO MARTINS POLSKA |
12 511 406 zł |
12 336 608 zł |
-1,4 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
b.d. |
11 738 577 zł |
b.d. |
ALMA MARKET |
15 542 938 zł |
b.d. |
b.d. |
UNILEVER POLSKA |
13 462 946 zł |
b.d. |
b.d. |
razem |
915 065 960 zł |
1 046 659 107 zł |
14,4 |
Dołącz do dyskusji: W dziennikach najmocniej reklamuje się Euro-Net, w magazynach - L’Oreal Polska
Profesjonalizm i znajomość tematu na najwyższym poziomie :). Może warto zapytać koncerny z czołówki wydatków magazynowych o te ich wzrosty w magazynach...