TOP10 reklamodawców: Unilever i Orange w górę, Kino Świat w dół
W kwietniu br. najwięcej na reklamy w tradycyjnych mediach, podobnie jak wcześniej wydał Aflofarm. Nakłady marketingowe znacznie zwiększyli Unilever Polska i Orange Polska, a ograniczyli je m.in. Kino Świat i P4.
Z danych cennikowych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że Aflofarm Farmacja Polska wydał na reklamy w mediach (bez internetu) 118,2 mln zł. Było to 6,4 proc. więcej niż rok temu - dynamika wzrostu wydatków tego marketera ostatnio mocno hamuje, bo we wcześniejszych okresach zwiększał nakłady na reklamę rok do roku od kilkunastu do kilkudziesięciu procent (zobacz szczegółowe dane z I kwartału br.).
W największym stopniu wzrosły, w porównaniu do kwietnia ub.r., wydatki reklamowe Unilevera Polska i Orange Polska. Pierwszy koncern zainwestował we wsparcie swoich marek o 48,4 proc. więcej (47,5 mln zł), a drugi - o 25 proc. więcej (52,9 mln zł).
Najwięksi reklamodawcy w mediach |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
IV 2014 |
IV 2015 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
111 081 778 zł |
118 166 701 zł |
6,4 |
ORANGE POLSKA |
42 265 795 zł |
52 852 103 zł |
25 |
UNILEVER POLSKA |
31 999 242 zł |
47 481 868 zł |
48,4 |
LIDL POLSKA |
44 560 947 zł |
43 842 539 zł |
-1,6 |
METRO GROUP |
b.d. |
35 428 219 zł |
b.d. |
OLIMP LABORATORIES |
b.d. |
28 871 070 zł |
b.d. |
KINO ŚWIAT |
39 629 875 zł |
28 743 825 zł |
-27,5 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
b.d. |
28 738 359 zł |
b.d. |
USP ZDROWIE |
b.d. |
27 676 988 zł |
b.d. |
P4 |
31 349 855 zł |
26 984 185 zł |
-14 zł |
razem |
2 589 004 555 zł |
2 536 059 832 zł |
-2 |
Większość reklamodawców, którzy w ub.r. byli w czołówce firm najwięcej inwestujących w reklamy w mediach, ograniczyła swoje wydatki.
Lidl Polska wydał 1,6 proc. mniej (43,8 mln zł), dystrybutor filmowy Kino Świat - 27,5 proc. mniej (28,7 mln zł), a P4 (Play) - 14 proc. mniej (27 mln zł). Poza czołówką znalazły się takie firmy, jak Procter & Gamble Polska, L'Oreal Polska, Polkomtel i T-Mobile. Ich miejsca zajeli tacy marketerzy jak Metro Group, Olimp Laboratories, Volkswagen Group Polska i USP Zdrowie.
Dołącz do dyskusji: TOP10 reklamodawców: Unilever i Orange w górę, Kino Świat w dół