SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN wyprzedza reklamowo Polsat, TVP 1 i TVP 2 w dół

W I kwartale br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 2 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrosty wpływów reklamowych zanotowały TVN i Polsat, a spadki - TVP 1 i TVP 2.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że TVN w I kwartale br. zarobił z reklam 22,1 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast Polsat - 10,1 proc. więcej. W ten sposób stacja z Grupy ITI wyprzedziła kanał Solorza-Żaka, awansując na pierwsze miejsce w rankingu przychodów reklamowych.

>>> TVN nadal najchętniej oglądany, Polsat stracił najwięcej

Zajmujące kolejne miejsca w zestawieniu TVP 1 i TVP 2 zanotowały sporo mniejsze wpływy reklamowe niż przed rokiem. Jedynka zarobiła 23,1 proc. mniej, a Dwójka - 21,4 proc. Jeszcze bardziej spadły przychody reklamowe Viva Polska i MTV Polska - odpowiednio o 47,5 i 45,5 proc. W efekcie ta druga stacja wypadła z czołowej dziesiątki.

>>> Tydzień w reklamie tv: TVN przed Polsatem, więcej na żywność

Za to National Geographic Channel zarobił z reklam o 73,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a Discovery Channel - o 24,8 proc. więcej. Z kolei wpływy reklamowe TVN 24 zwiększyły się o 11,4 proc., TV 4 - o 8,5 proc., a AXN - o 5,6 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
  I-III.2012 I-III.2011
TVN 736 918 317 zł 603 462 634 zł
Polsat 719 859 555 zł 653 537 236 zł
TVP 1 396 286 201 zł 515 128 393 zł
TVP 2 268 911 914 zł 342 021 883 zł
AXN 101 556 155 zł 96 179 901 zł
Discovery Channel 91 903 470 zł 73 605 930 zł
TV 4 75 199 408 zł 69 320 330 zł
TVN 24 74 581 276 zł 66 927 762 zł
Viva Polska 70 086 245 zł 133 406 800 zł
National Geographic Channel 53 372 650 zł 30 797 085 zł
   
MTV 31 154 260 zł 57 125 755 zł
monitorowane stacje razem 3 194 896 882 zł 3 132 172 501 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 3 229 523 935 zł 3 162 298 656 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 34 627 053 zł 30 126 155 zł

Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedza reklamowo Polsat, TVP 1 i TVP 2 w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Korespondent z Zamku Wildstein
Dyrektor Jedynki zniknął. Może prezes TVPolitruk ma jakieś pomysły????? Strategiczne.
0 0
odpowiedź
User
RONDO
W ministerstwie kultury opracowali już wielki projekt strategiczny. Zjeść raz dziennie coś na gorąco i żeby do 1-go starczyło. Będą to promować jedwabistym spotem z udziałem gwiazd.
0 0
odpowiedź
User
LiniaNiespecjalna
Na tle Panoramy Woronicza. Słuszną linię ma nasza władza.
0 0
odpowiedź