„Polityka” zmienia szatę graficzną. Są nowe rubryki
Tygodnik „Polityka” zmienił makietę i szatę graficzną oraz wprowadził nowe rubryki: „Galeria Polityki” z rysunkami satyrycznymi i „To jeszcze nie koniec”.
Redaktor naczelny „Polityki” Jerzy Baczyński we wstępniaku w nowym numerze podkreślił, że mimo nowej makiety i szaty graficznej tygodnik ma taki sam jak poprzednio układ działów tematycznych.
- Najważniejsza i chyba najbardziej widoczna zmiana dotyczy czytelności druku: korzystając z coraz lepszych narzędzi i katalogów typograficznych, nieco zwiększamy format czcionek, także interlinię, różnicujemy formy (fonty) tytułów i inicjałów. Jak mówią graficy, wpuszczamy więcej światła, bo nasze oczy są już mocno przystosowane do czytania na ekranach, czyli znacznie większego kontrastu między tekstem i tłem. Więc i my ruszyliśmy trochę pokrętła - opisał.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zaznaczył, że nad nową makietą i szatą graficzną przez kilka tygodni pracowały sekretariat i dział graficzny.
„Galeria” zamiast Andrzeja Mleczki
W „Polityce” pojawiły się dwie nowe rubryki. Jak już zapowiedziano w zeszłym tygodniu, zamiast rysunków Andrzeja Mleczki będzie publikowana Galeria „Polityka” z rysunkami różnych autorów. „Galeria” będzie pojawiać się w piśmie zarówno w stałych miejscach (na ostatniej stronie i pod felietonem Sławomira Mizerskiego), jak też z nawiązaniu do niektórych z opisywanych tematów.
Z kolei na ostatniej stronie będzie publikowana rubryka „To jeszcze nie koniec”. - Odsyła w przestrzeń cyfrową, gdzie nasza gazeta i redakcja żyją 24/7 - w trybie ciągłym: to serwis internetowy polityka.pl; treściowo największy w Polsce portal popularnonaukowy pulsar (projektpulsar.p1), liczne blogi, podkasty, relacje ze spotkań autorskich; cyfrowe wersje naszych papierowych magazynów; istniejące tylko w formie digital wydania specjalne; no i oczywiście cyfrowe subskrypcje „Polityki” - wyliczył Jerzy Baczyński
To pierwsza zmiana szaty graficznej „Polityki” od dekady. - Z szacunkiem dla stałych czytelników i tradycji pisma ulepszamy „Politykę” we wszystkich postaciach; także po to, aby - cytując młodzieżowe słowa roku (okładkowy temat) - nie być delulu, a bardziej slay - stwierdził naczelny tygodnika.
- Dla niezależnych mediów utrzymujących się wyłącznie dzięki odbiorcom ostatnie lata były trudnym testem. Ale takie są czasy, że dla polskich demokratów wyzwania i zadania się nie kończą. Bardzo dziękujemy, że są Państwo z nami. I wierzymy, że razem znowu damy radę - zaznaczył.
„Polityka” jest liderem sprzedażowym wśród tygodników opinii. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w trzecim kwartale 2024 roku jej średnia sprzedaż ogółem wynosiła 75 267 egz., o 6,52 proc. mniej niż rok wcześniej. Przeciętna sprzedaż wersji drukowanej zmalała rok do roku z 56 445 do 50 195 egz., natomiast w przypadku e-wydań nastąpił wzrost z 24 068 do 25 072 egz.
Dołącz do dyskusji: „Polityka” zmienia szatę graficzną. Są nowe rubryki