Prawie 100 mln zł zysku Cyfrowego Polsatu, mniej abonentów
Cyfrowy Polsat wzrost przychodów w I kwartale br. zawdzięcza głównie dynamicznie rosnącym przychodom z reklamy i sponsoringu. Spółka zanotowała w tym okresie niemal 100 mln zł zysku netto, co było wyższe od oczekiwań rynku. Nieznacznie spadła jednak liczba abonentów platformy.
W I kwartale br. przychody Grupy Cyfrowego Polsatu wyniosły 722,8 mln zł wobec 697 mln zł rok wcześniej. Przychody segmentu usług dla klientów indywidualnych uplasowały się na poziomie 490,5 mln zł, zaś segment nadawanie i produkcja telewizyjna wypracował 265,7 mln zł przychodów.
- Wzrost przychodów wynika z organicznego wzrostu segmentu klientów indywidualnych oraz dynamicznie rosnących przychodów z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat. Efektywna polityka zarządzania kosztami przyczyniła się do ich spadku w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku - komentuje Tomasz Szeląg, członek zarządu ds. finansowych w Cyfrowym Polsacie.
Zysk operacyjny spółki na koniec marca br. wyniósł 218,9 mln zł, podczas gdy na dzień 31 marca ub.r. było to 185 mln zł. Na koniec I kwartału br. Cyfrowy Polsat wypracował zysk EBITDA na poziomie 281,4 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie ub.r. wynosił on 245 mln zł (analitycy prognozowali średnio 257 mln zł).
Spółka zakończyła pierwsze trzy miesiące tego roku z zyskiem netto wynoszącym 98,2 mln zł zysku netto, o 3,37 proc. większym niż rok wcześniej. Zysk netto okazał się też wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 87 mln zł.
- Wysoka EBITDA i marża EBITDA świadczą o bardzo dobrych i zdrowych fundamentach naszego biznesu, co pozwala nam bardzo optymistycznie patrzeć na przyszłą działalność nowej Grupy uwzględniającej Polkomtel - mówi Szeląg.
Wskaźnik dług netto/EBITDA 12M na koniec pierwszego kwartału 2014 roku wyniósł 1,43x (na koniec 2013 roku było to 1,51x). Dług netto spółki na dzień 31 marca 2014 r. wyniósł 1,546 mld zł.
Cyfrowy Polsat na koniec I kwartału br. miał 3,528 mln abonentów, o 28 tys. mniej niż rok wcześniej. Wskaźnik ARPU dla Pakietu Familijnego wyniósł 49,6 zł, zaś w Pakiecie Mini 13,6 zł. Przed rokiem było to odpowiednio: 48,2 zł oraz 13,2 zł
Wskaźnik churn w pierwszym kwartale 2014 roku dla Pakietu Familijnego wyniósł 9,2 proc. (rok wcześniej 9,1 proc.), zaś dla Pakietu Mini 9,8 proc. (7,3 proc.)
Dołącz do dyskusji: Prawie 100 mln zł zysku Cyfrowego Polsatu, mniej abonentów
Wolne zarty ,jak również pazerstwo Pana Solorza ,oferta nie godna ceny ,gdyż uważam ,że sa tacy co płaca mniej i ta samą walkę mogą kupic za te same pieniadze ,pakiet pełen oferejuję same powtórki więc chęc doropku na abonentach powinna byc adekwatna do opłat ,ale jak ktos ma złotówki zamiast prawdziwych oczów to nic nie wskurasz !