SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat zwiększył przewagę nad TVN pod względem wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami

Liderem pod względem wpływów reklamowych w pierwszym kwartale br. był Polsat, który zwiększył przewagę nad TVN. Z kolei najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W I kwartale 2016 roku najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 754,02 mln zł, odnotował Polsat. Jego przychody były o 10,17 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 1,63 proc. do 594 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (377,12 mln zł; wzrost o 19,01 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (272,38 mln zł; do góry o 6,11 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 157,60 mln zł i wzrostem o 27,54 proc. - największym w pierwszej dziesiątce zestawienia.

Z kolei największy spadek w top 10 odnotował AXN - było to 8,21 proc. do 93,85 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

I kwartał 2015

I kwartał 2016

Polsat

684 390 345

754 022 255

TVN

603 831 955

594 000 520

TVP1

316 873 208

377 123 823

TVP2

256 699 555

272 382 668

TV4

123 567 390

157 596 038

TVN24

109 741 609

133 070 287

TVN7

95 873 024

101 869 739

TV PULS

96 937 307

94 722 895

AXN

102 245 474

93 846 637

Stopklatka

76 241 275

92 369 385

Najwięcej na reklamę w telewizji w I kwartale br. wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 20,93 proc. do 321,91 mln zł. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (165,30 mln zł; do góry o 17,57 proc.) i Polpharma (145,63 mln zł; do góry o 68,89 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

I kwartał 2015

I kwartał 2016

AFLOFARM

407 099 634

321 908 826

NESTLE

140 588 457

165 296 592

US PHARMACIA INC.

86 230 380

145 634 282

UNILEVER

106 512 496

134 985 644

POLPHARMA

73 439 772

112 182 032

PROCTER & GAMBLE

81 115 352

91 945 609

FERRERO

74 389 659

90 464 382

T-MOBILE POLSKA SA

44 235 505

88 200 574

PEPSICO

63 934 526

80 943 422

NOVARTIS

50 835 989

77 417 715

Dodajmy, że w I kwartale 2016 roku cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 5,18 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,84 proc.

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Polsat zwiększył przewagę nad TVN pod względem wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abonent Polsatu cyfrowego
Brawo Polsat !!! Oj cieniutko, cieniutko TVN. :D
0 0
odpowiedź
User
xDxDxD
a gdzie TVPis Info? upsss... :P Brawo TVN24!
0 0
odpowiedź
User
Mario
a gdzie TVPis Info? upsss... Brawo TVN24!

Była w przeszłości platforma N i zadłużyła się, następnie doszło do fuzji N z Cyfrą + (Groupe Canal+ France) i mamy NC+ która traci abonentów na rzecz Polsatu Cyfrowego.
Brawo Polsat Cyfrowy !!! :P
0 0
odpowiedź