SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Piwo ulubionym alkoholem Polaków

Aż 75 proc. „alkoholowych paragonów” zawierało pozycję z piwem. Dopiero na druga jest wódka - wynika z danych aplikacji zakupowej PanParagon. Rośnie także popularność bezalkoholowych wariantów trunków.

Eksperci PanParagon tym razem przyjrzeli się rachunkom ze sklepów, na których widniały pozycje z alkoholem.

Zobacz: Grupa Żywiec wyprzedziła reklamowo Kompanię Piwowarską, browary przestały promować się w radiu

Piwo przed wódką

Okazuje się, że trzy na cztery „alkoholowe paragony” zawierają pozycję z piwem. Dopiero na drugim miejscu znalazła się wódka, która obecna była na zaledwie 9,6 proc. paragonów ujętych w badaniu. Trzecim najczęściej kupowanym alkoholem w Polsce jest wino – 8,7 proc. paragonów z alkoholem na liście. Tuż za podium znalazło się whisky – 3,7 proc. paragonów, likier – 1,4 proc., gin i rum – 0,5 proc., brandy – 0,4 proc., nalewka 0,1 proc., tequila 0,1 proc.

Wzmożone zainteresowanie alkoholem w weekend

Najczęściej po alkohol sięgamy już w sobotę – 22,4 proc. paragonów z napojami wyskokowymi oraz piątek – 20,1 proc. dowodów zakupu. mniejsze zainteresowanie procentowymi trunkami zaobserwowano w badaniu w dni powszednie - w poniedziałki alkoholowe zakupy stanowią 11,6 proc., wtorki – 12,3 proc., środę 13,5 proc,. czwartek 14,2 proc.

Zobacz: Średnie ceny podstawowych produktów spożywczych wzrosły w kwietniu o 6,2 proc.

Najmniej alkoholu kupujemy natomiast w niedzielę – co stanowi zaledwie 6 proc. ujętych w badaniu paragonów. W głównej mierze jest to efekt zamkniętych ustawowo galerii i sklepów. Ten sam czynnik może mieć również wpływ na wzmożone alkoholowe zakupy w sobotę. W ostatnim przypadku nie bez znaczenia jest również dzień wolny od pracy, kiedy to częściej spotykamy się z rodziną i znajomymi – komentuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

 

Sięgamy też po bezalkoholowe warianty

W ostatnim czasie oferta piw i win bezalkoholowych nieustannie się powiększa. Dodatkowo widać większe nakłady na reklamy promujące ten typ napojów. Czy Polacy przekonali się do bezalkoholowych trunków?

– Okazuje się, że wraz z nadejściem 2022 roku znacznie częściej sięgamy po piwa oraz wina, które nie zawierają w sobie alkoholu. Porównując styczeń 2020 roku z tym samym miesiącem w tym roku, kupno tego rodzaju napojów wzrosło niemal trzykrotnie. Co więcej, wraz z każdym następnym miesiącem w 2022 roku Polacy częściej sięgają po piwa i wina 0 proc. – komentuje Antonina Grzelak, z aplikacji PanParagon..

Zobacz: Heineken w nowej globalnej kampanii promuje piwo bezalkoholowe

W poprzednich latach widać również inne ciekawe tendencje: w miesiącach letnich częściej sięgamy po trunki bezalkoholowe. Zarówno w 2020, jak i 2021 piwo i wino 0 proc. było najczęściej kupowane w czerwcu, lipcu oraz sierpniu.

Dołącz do dyskusji: Piwo ulubionym alkoholem Polaków

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
LGOM
Piveńko je bożi dar.
0 0
odpowiedź