O 15 proc. wzrosły w 2008 r. wydatki na reklamę
W minionym roku reklamodawcy wydali najwięcej pieniędzy na reklamęw telewizji, w gazetach i w magazynach, jednak najbardziej - o 53proc. - wzrosły wydatki na reklamę w kinie - raport portaluWirtualnemedia.pl.
Cennikowe wydatki netto na reklamę w mediach (telewizja, radio,gazety, magazyny, outdoor i kina) wyniosły w 2008 roku 20,2 mld zł,czyli o 15 proc. więcej niż w roku 2007 - wynika z danych firmyExpert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (danecennikowe netto, bez autopromocji).
W 2008 roku reklamodawcy wydali najwięcej pieniędzy na reklamę wtelewizji (wzrost o 16,7%), w gazetach (wzrost o 5,3 proc.) i wmagazynach (wzrost o 8,2%).
Rok / Miesiąc | I-XII.2007 | I-XII.2008 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 9 484 000350,00 zł | 11 070 799336,00 zł |
Gazety | 2 607 660281,00 zł | 2 747 469812,00 zł |
Magazyny | 2 437 076114,00 zł | 2 637 983450,00 zł |
Radio | 1 727 642620,00 zł | 2 088 908399,00 zł |
Outdoor | 1 071 163855,00 zł | 1 232 736522,00 zł |
Kina | 277 609 506,00zł | 426 117 463,00zł |
Razem | 17 605 152726,00 zł | 20 204 014982,00 zł |
Dołącz do dyskusji: O 15 proc. wzrosły w 2008 r. wydatki na reklamę