Młodzi fani muzyki wolą YouTube od telewizji
Większy odsetek młodych Brytyjczyków ogląda klipy muzyczne wserwisie YouTube niż na antenach muzycznych stacji telewizyjnych.
Z badania przeprowadzonego w marcu przez firmę Ipsos MediaCT nagrupie ponad 1,5 tysiąca osób wynika, że teledyski w należącym doGoogle serwisie obejrzało w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy 57procent mieszkańców Wielkiej Brytanii w wieku od 15 do 24 lat, wporównaniu do 56 procent, którzy oglądali je w telewizji.
Telewizja miała jednak dominującą pozycję jeśli chodzi o ogółdorosłych respondentów.
Badanie wykazało również, że oglądanie muzycznych klipów wYouTube bezpośrednio przekłada się na sprzedaż muzyki danegoartysty. Połowa dorosłych respondentów, którzy obejrzeli teledysk wnależącym do Google serwisie, wydawała następnie pieniądze nanagrania w postaci płyt CD lub DVD, plików do pobrania z sieci idzwonków na komórkę, jak również na bilety na koncerty.
Na początku marca YouTube zablokował brytyjskim użytkownikówmożliwość oglądania tysięcy profesjonalnych klipów wideo. Przyczynąjest brak porozumienia z organizacją PRS for Music, która zarządzaprawami autorskimi i pobiera tantiemy za odtwarzanie utworów około60 tysięcy autorów piosenek, kompozytorów i wydawców muzyki, którzysą jej członkami. Z badania Ipsos MediaCT wynika, że prawie połowa(47 procent) konsumentów, którzy mają wiedzę o tym konflikcie,popiera decyzję serwisu. Przeciwko jest 28 procent, a 25 procentstwierdziło, że ich wiedza nie jest tutaj na tyle wystarczająca abyzdeklarować się po którejś ze stron albo nie ma pewności jak tasprawa powinna być rozstrzygnięta.
źródło: BBCNews
Dołącz do dyskusji: Młodzi fani muzyki wolą YouTube od telewizji