SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy agencji Grandes Kochonos zmalały o 31 proc., w górę spółka digitalowa

Łączne wpływy trzech spółek stanowiących działalność agencji reklamowej Grandes Kochonos zmalały w ub.r. spadek o 31,1 proc. do 10,42 mln zł. Przy czym spółka digitalowa osiągnęła wzrost wpływów o 17,7 proc. do 2,13 mln zł oraz wyniku netto z 362,4 tys. zł straty do 220,4 tys. zł zysku. Wskutek epidemii wszystkie spółki musiały w ostatnich miesiącach ograniczyć działalność.

Jacek Stalewski, fot. facebook.com/grandes-kochonosJacek Stalewski, fot. facebook.com/grandes-kochonos

Działalność agencji reklamowej Grandes Kochonos jest podzielona na trzy spółki: Grandes Kochonos sp. z o.o., Grandes Kochonos komandytowa i Grandes Kochonos Digital. Największą z nich jej spółka komandytowa. Według sprawozdania złożonego w KRS jej przychody sprzedażowe zmalały w ub.r. o 26,3 proc.: z 8,71 do 6,42 mln zł

Wpływy spółki z zagranicy skurczyły się z 2,6 mln zł do 196,2 tys. zł, a pozostałe przychody operacyjne - ze 101 do 7,3 tys. zł.

Wśród nowych klientów Hellena, Komfort i Halls

Agencja Grandes Kochonos od wielu lat obsługuje reklamowo sieć telekomunikacyjną Play, przygotowuje dla niej serię kampanii ze znanymi osobami, w ub.r. w reklamach telekomu pierwszy raz pojawili się m.in. aktorzy Magdalena Cielecka i Andrzej Grabowski, piłkarz Krzysztof Piątek i piosenkarka Roksana Węgiel.

W ub.r. agencja przygotowała też kampanie reklamowe oranżady Hellena z udziałem Kuby Wojewódzkiego, EnveloBanku z Adamem Małyszem oraz kolejne reklamy firmy pożyczkowej Vivus z Mr Hi’sem. W połowie ub.r. Grandes Kochonos wygrała przetarg na reklamowanie marki gumy do żucia Halls (należy do Mondelez Polska), Seventh Generation - nowej marki środków czyszczących koncernu Unilever. a już na początku br. pracowała przy kampanii filmu „Psy III - W imię zasad” oraz pozyskała jako klientów sklepy meblowe Komfort i markę wódki Amundsen.

W ub.r. nie realizowała już natomiast nowych reklam wafelków Prince Polo, dla których wiosną 2018 roku przygotowała kampanię pod hasłem „Po prostu doskonałe”.

Koszty 26 proc. w dół

Wydatki operacyjne spółki komandytowej Grandes Kochonos w ub.r. wyniosły 5,06 mln zł, co wobec 6,83 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 25,9 proc. Koszty usług obcych zmalały z 5,49 do 3,97 mln zł, wynagrodzeń - z 944,5 do 788,3 tys. zł, a ubezpieczeń i innych świadczeń pracowniczych - wzrosły ze 102,2 do 142,9 tys. zł. W firmie na koniec ub.r. było 10 pracowników etatowych

Wydatki na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się z 79,7 do 26,2 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - ze 189,2 do 101,7 tys. zł.

W konsekwencji pogorszyła się rentowność firmy: zysk sprzedażowy i operacyjny zmalał z 1,87 do 1,35 mln zł, a zysk brutto i netto - z 1,87 do 1,348 mln zł.

Z kolei spółka z o.o. Grandes Kochonos zanotowała spadek przychodów o 59,5 proc. - z 4,6 do 1,86 mln zł. Jednocześnie jej koszty operacyjne zmalały o 53,5 proc. - z 4,64 do 2,15 mln zł. Wydatki na zużycie materiałów i energii poszły w dół z 3,81 do 1,34 mln zł.

Strata sprzedażowa firmy pogłębiła się z 34,2 do 291,3 tys. zł. Pozostałe wskaźniki rentowności poprawił przede wszystkim wzrost pozostałych wpływów operacyjnych z 208 do 556,3 tys. zł oraz spadek pozostałych kosztów operacyjnych ze 170,5 do 133,2 tys. zł.

W efekcie zysk brutto poszedł w górę z 14,2 do 132,9 tys. zł, a zysk netto - z 12,5 do 132,9 tys. zł.

Spółka digitalowa ze wzrostem wpływów i zyskiem

Firma Grandes Kochonos Digital osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów sprzedażowych z 1,81 do 2,13 mln zł, czyli o 17,7 proc. Natomiast jej koszty operacyjne poszły w dół o 12,3 proc. - z 2,18 do 1,91 mln zł.

Wydatki na usługi obce zmalały z 1,91 do 1,49 mln zł, a nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 228,3 do 364,4 tys. zł. Spółka nie miała w ub.r. pracowników etatowych, natomiast współpracowała z podwykonawcami i freelancerami.

Przy sporym wzroście przychodów i spadku kosztów operacyjnych mocno poprawiły się wyniki rentowności Grandes Kochonos Digital. Wynik sprzedażowy poszedł w górę z 367,4 tys. zł straty do 222,7 tys. zł zysku, wynik operacyjny - z 362,4 tys. zł straty do 225 tys. zł zysku, a wynik netto - z 362,4 tys. zł straty do 220,4 tys. zł zysku.

Przez epidemię ograniczenie działalności

Prezesem spółki komandytowej Grandes Kochonos i Grandes Kochonos Digital jest Jacek Stalewski. Udziałowcami obu spółek Grandes Kochonos są Stalewski oraz inni wieloletni menedżerowie agencji: Michał Sorówka, Paweł Nowakowski i Jacek Wlazło. Natomiast Grandes Kochonos Digital należy do spółki komandytowej Grandes Kochonos.

W dokumentach opublikowanych w elektronicznym KRS nie ma informacji o podziale zysków tych spółek z ub.r.

Natomiast w sprawozdaniach wszystkich trzech firm tak samo opisano konsekwencje epidemii. - Z powodu pandemii koronowirusa spółka zmuszona jest ograniczyć działalność. Skutki na wysokość przychodów i kosztów roku 2020 nie są w chwili obecnej możliwe do oszacowania - stwierdzono.

Czytaj także: wygraj nagrody po 10 tys. dolarów

Dołącz do dyskusji: Wpływy agencji Grandes Kochonos zmalały o 31 proc., w górę spółka digitalowa

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nazwa
Nazwa grandes kochones a patrzac na produkcje, ktore robia to kochones maja malutkie. No doslownie nic odwaznego/ciekawego.
odpowiedź
User
paparapa
Nazwa grandes kochones a patrzac na produkcje, ktore robia to kochones maja malutkie. No doslownie nic odwaznego/ciekawego.
Odważne kampanie robią wielkie nazwiska a ciekawe ci co mają poważne pieniądze. Jest kilka takich polskich agencji. Garażowym i guerilli też czasami coś się uda i mają większy fun.
odpowiedź