Carat: wydatki na reklamę będą niższe o 5,8 proc.
Dom mediowy Carat zrewidował swoją prognozę odnośnie światowych wydatków na reklamę w bieżącym roku.
Najnowsza prognoza firmy zakłada, że wydatki na reklamę na całym świecie będą w obecnym roku o 5,8 procenta niższe w porównaniu z rokiem 2008. Do nieznacznego wzrostu (o 0,7 procenta) rynek ma powrócić w 2010 roku. Przed kryzysem (sierpień 2008) Carat prognozował 4,8 procenta wzrostu w globalnych nakładach na reklamę za 2009 rok.
Należący do Aegis Group dom mediowy jednocześnie znacząco zrewidował swoje prognozy odnośnie poszczególnych rynków. Przykładowo w USA Carat przewiduje obecnie spadek nakładów na reklamę o 9,8 procenta (wobec wcześniej zakładanego wzrostu o 3,1 procenta), a w Hiszpanii aż o 16,5 procenta (wcześniej - spadek o 0,8 procenta).
Z kolei w Europie Zachodniej wydatki na reklamę mają w bieżącym roku zmniejszyć się o 6,6 procenta, w Europie środkowej i wschodniej o 8,2 procenta, a w Rosji o 8,6 procenta. Jedynym z największych światowych rynków, który zanotuje wzrost (o 4,6 procenta), będą Chiny, ale cały region Azji i Pacyfiku odnotuje spadek o 0,8 procenta.
Na 2010 rok Carat przewiduje wzrost globalnych nakładów na reklamę o 0,7 procenta, przy wzroście o 0,1 procenta w Europie Zachodniej i o 7,2 procenta w Chinach oraz spadku o 2,7 procenta w USA i o 4 procent w Hiszpanii.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Carat: wydatki na reklamę będą niższe o 5,8 proc.