SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencja obsługująca mBank i Heinz z głębszą stratą. Ubyło wpływów

W 2023 roku agencja mediowa Carat Polska (należy do koncernu Dentsu), której klientami są m.in. mBank, Robert Bosch i Heinz, zanotowała spadek przychodów o 10 proc., a jej strata netto pogłębiła się dwukrotnie, do prawie 12 mln zł.

Przychody Carat Polska z usług reklamowych zmalały w 2023 roku z 242,92 do 215,23 mln zł, zaś te z pozostałych źródeł poszły w górę z 7 do 9,82 mln zł. Jej klientami były m.in. mBank, Grupa Empik, Robert Bosch, Heinz i Mastercard.

Jej wpływy krajowe zmniejszyły się z 220,15 do 199,54 mln zł, a te od kontrahentów zagranicznych - z 29,77 do 25,5 mln zł. W końcem ub.r. z grona jej klientów ubyła sieć sklepów Aldi (jej obsługę przejęła agencja The&partnership), zaś z początkiem br. firma zaczęła pracować dla Grupy Żywiec, w ramach globalnego przetargu koncernu Heineken.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Rentowność Carat Polska pogorszyła się, ponieważ jej koszty operacyjne zmalały w 2023 roku znacznie słabiej od przychodów - o 7,8 proc. do 235,41 mln zł. To głównie efekt spadku wydatków na usługi obce (czyli głównie powierzchnie i usługi reklamowe dla klientów) - z 246,76 do 226,98 mln zł.

Z kolei koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 6,66 do 6,39 mln zł, zaś te na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 1,39 do 1,47 mln zł. W ub.r. średnie zatrudnienie w agencji wynosiło 53,17 etatów, wobec 48,96 rok wcześniej.

Na zakupy od innych spółek z koncernu Dentsu agencja przeznaczyła w ub.r. 56,71 mln zł, z czego 21,62 mln zł trafiło do Dentsu Polska, 17,21 mln zł do iProspect Polska, a 14,07 mln zł do Amnet Polska.

Na poziomie operacyjnym strata Carat Polska pogłębiła się z 5 35 do 10,4 mln zł, a w ujęciu netto - z 5,6 do 11,92 mln zł. Ostatni raz firma zysk netto osiągnęła w 2021 roku, zarabiając na czysto 3,75 mln zł przy 194,18 mln zł przychodów.

CZYTAJ TEŻ: Dentsu Polska ze wzrostem przychodów

Wskutek dwóch stratnych lat kapitały własne agencji skurczyły się z 19,56 mln zł na koniec 2021 roku do 2,04 mln zł na koniec ub.r.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Dołącz do dyskusji: Agencja obsługująca mBank i Heinz z głębszą stratą. Ubyło wpływów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl