Boom na rosyjskim rynku e-commerce
2008 rok był znakomity dla rynku internetowej sprzedaży w Rosji.
Z danych przedstawionych przez National Association of Membersof E-Commerce-Russia wynika, że rosyjscy konsumenci wydali wubiegłym roku 110 miliardów rubli (4,42 miliarda USD) na zakupy wsieci.
W porównaniu z rokiem 2007, kiedy wydatki te sięgnęły poziomu81,25 miliarda rubli, oznacza to wzrost o 35,4 procenta.
Firma eMarketer porównała te wskaźniki z rynkiem amerykańskim,gdzie sprzedaż e-commerce (wykluczając podróże, pobrania cyfrowe izakupy biletów) zwiększyła się między 2007 a 2008 rokiem tylko o7,2 procenta.
Z kolei z danych firmy badawczej GfK Group wynika, że w ubiegłymroku co najmniej raz w miesiącu zakupy online robiło 8,4 procentarosyjskich internautów, w porównaniu do 7,8 procenta w roku 2007. WPolsce wskaźnik ten zwiększył się z 17,8 do 29,4 procenta.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Boom na rosyjskim rynku e-commerce