Reklamy w mediach społecznościowych żerujące na wizerunkach znanych osób to już plaga. Swoją zdecydowaną reakcję na ten proceder zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Lewandowska. Z trenerką i przedsiębiorczynią rozmawiamy też o sztuce wyrabiania dobrych nawyków higieny cyfrowej i społecznym zaangażowaniu w pomoc młodym ludziom.
Robert Mazurek rozstaje się z RMF FM, od nowego roku jego miejsce zajmie Tomasz Terlikowski. Jaki to będzie miało wpływ na stację? - Tu i teraz jest to na pewno strata dla RMF-u. W dłuższej perspektywie ta zmiana będzie obojętna dla rozgłośni - uważa Marek Jaszczur z Media SWOT. - Ta zmiana ma sens - mówi z kolei Andrzej Matuszyński, były prezes Grupy Eurozet.
Donald Trump zdecydowanie wygrał wybory prezydenckie w USA. Ekscentryczny polityk jeszcze w czasie kampanii wyborczej wygrażał wielu osobom, w tym magnatom z Doliny Krzemowej kontrolującym najważniejsze firmy technologiczne. Czy teraz, już jako najważniejszy lokator Białego Domu, ostrą retorykę przekuje na kosztowne dla bigtechów decyzje?
Brak jednej aplikacji, która agregowałaby wszystkie wykupione kanały linearne to jedna z największych wad streamingu. Niektóre programy ze stacji Telewizji Polskiej są dostępne tylko w TVP VOD. Nawet do kanałów informacyjnych potrzeba minimum dwóch aplikacji. Czy zmieni się w to w przyszłości? Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl są podzieleni.
Wiesław Walendziak, w przeszłości m.in. prezes TVP i polityk, został powołany do zarządu Telewizji Polsat. - Myślę, że Walendziak ma być twarzą pewnej umiarkowanej zmiany - komentuje Juliusz Braun.
Już ponad rok minął od pierwszych artykułów i filmów nagłaśniających Pandora Gate – prawdopodobnie największego skandalu w polskim świecie influencerskim. Afera ogniskująca się wokół Stuarta „Stuu” K. B. angażującego się w relacje z dziewczynkami wywołała liczne dyskusje na temat odpowiedzialności influencerów oraz granic ich działań wobec fanów. Jakie refleksje po tym czasie ma rodzima branża influencer marketingu?
Podczas wieczornej gali zorganizowanej przez portal Wirtualnemedia.pl rozdano wyróżnienia w plebiscycie „Wpływowi 2024”. Otrzymały je firmy InPost, BLIK, Foodsi, Volvo Car Poland i OpenAI.
W poniedziałek ruszył od dawna zapowiadany biznesowy serwis premium XYZ, na czele którego stoi Grzegorz Nawacki. Zdaniem ekspertów, nowe medium ma szansę powalczyć na rynku z największymi graczami z mediów ekonomiczno-biznesowych. – Dobry początek. Projekt uruchomiony w krótkim czasie, od razu z szeroką redakcją, która nie musi uczyć się fachu, a wnosi warsztat i kontakty – komentuje dla Wirtualnemedia.pl debiut XYZ Michał Brański, chief strategy officer Wirtualnej Polski.
Platforma z ebookami i audiobookami Legimi po ogłoszeniu dodatkowej opłaty znalazła się w centrum debaty na temat transparentności i uczciwości w cyfrowej dystrybucji książek. Jej akcje przez kilka dni staniały o ponad połowę. - Jeśli firma nie podejmie szybkich działań, konsekwencje wizerunkowe mogą się nasilić, a reputacja platformy może zostać nadszarpnięta - komentuje dla Wirtualnemedia.pl dr inż Jacek Kotarbiński.
Jak główne serwisy informacyjne Telewizji Polskiej relacjonują działania obecnego rządu i opozycji? Czy i co zmieniło się na tym tle w porównaniu do krytykowanej telewizji publicznej z ostatnich lat? - Jest dramatyczna różnica - mówi medioznawca Adam Szynol i wskazuje na przykład niedawnych powodzi.
Tobias Solorz to nie tylko członek władz wielu spółek jego ojca Zygmunta Solorza i mniejszościowy akcjonariusz Cyfrowego Polsatu. Należąca do niego spółka Polskie Nieruchomości, która zarządza dwoma biurowcami w Warszawie, przynosi regularne zyski. Syn miliardera rzadko je sobie wypłaca.
Firma TV2 Média z Budapesztu, która bezskutecznie ubiegała się o koncesję na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej, nie rezygnuje z planów wejścia na polski rynek. Jak komentuje spekulacje o tym, że mogłaby przejąć TVN?
Część spółek państwowych-fundatorów Polskiej Fundacji Narodowej nie zamierza dalej płacić na jej działalność. Enea podkreśla, że “ma istotne zastrzeżenia do działalności Fundacji oraz kwestionuje m.in. sposób wydatkowania środków finansowych”.
Tworzenie kanałów tematycznych i ich przyszłość w obliczu rosnącej roli serwisów OTT z kontentem na żądanie – o tym dyskutowali uczestnicy debaty „Przyszłość kanałów tematycznych vs. OTT” podczas 51. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej.
W pierwszym miesiącu emisji naziemnej telewizja wPolsce24 (Fratria) osiągnęła 0,8 proc. udziału w rynku oglądalności. Dyrektor programowy stacji Michał Adamczyk cieszy się, że jej niektóre programy zbliżają się do 300 tys. widzów.
Trójka walczy o odzyskanie słuchaczy, w ciągu ostatnich miesięcy doszło do wielu zmian ramówkowych i osobowych w stacji. Dokładniejsze wyniki pokazują wzrost słuchalności, ale daleko jeszcze do wyników sprzed lat. - Nie jest łatwo wstać z kolan. Tendencja na rynku jest spadkowa, a w Trójce jednak nastąpił wzrost - analizuje Marek Jaszczur z Media SWOT. Otrzymaliśmy także komentarz ze strony Polskiego Radia.
Stacja TVP Info zmieniła studio, logo i oprawę graficzną. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl oceniają nową identyfikację wizualną kanału. - Jest uproszczona i bardziej nowoczesna - mówi Krzysztof Przykorski z agencji SiebertHead. - Niestety nie widzę szerszej wizji - uważa zaś Bohdan Pawłowicz, który współpracował wcześniej z TVP Info.
Kanał TVP Info od poniedziałku nadaje z nowego studia, ma też nową oprawą i zupełnie inne logo - Chcemy chociaż symbolicznie pokazać, że TVP Info nie jest takie jak przez przez osiem poprzednich lat – mówi Wirtualnemedia.pl Grzegorz Sajór, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Liczy on, że stacja utrzyma udziały powyżej 2 proc. - taki średni wynik osiągnęła we wrześniu.
Programy o miłości nie od dziś królują w telewizyjnych ramówkach. Dlaczego widzowie tak chętnie je oglądają? Co poza rozrywką mogą w nich znaleźć i jakie wiążą się z tym zagrożenia? Dla Wirtualnemedia.pl komentują psycholożka Katarzyna Kucewicz i dyrektor programowy Polsatu Edward Miszczak.
Public relations przenika się dziś z marketingiem, tworząc efektywną wartość dla firm. Dojrzały biznes powinien umiejscawiać PR na poziomie zarządów, bo tylko wtedy skutecznie będzie spajać komunikację parasolowo – stwierdzili uczestnicy debaty portalu Wirtualnemedia.pl „Od billboardów do influencerów: jak docierać dziś do konsumenta” na Kongresie Profesjonalistów PR w Rzeszowie.