SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP Info celuje w ponad 2 proc. udziału. Dyrektor TAI: nowe logo to symboliczna zmiana

Kanał TVP Info od poniedziałku nadaje z nowego studia, ma też nową oprawą i zupełnie inne logo - Chcemy chociaż symbolicznie pokazać, że TVP Info nie jest takie jak przez przez osiem poprzednich lat – mówi Wirtualnemedia.pl Grzegorz Sajór, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Liczy on, że stacja utrzyma udziały powyżej 2 proc. - taki średni wynik osiągnęła we wrześniu.  

Nowe studio TVP Info i "19.30" Nowe studio TVP Info i

TVP Info w nowej formule nadaje od 27 grudnia zeszłego roku. Kanał wrócił na antenę po kilkudniowej przerwie emisji, która nastąpiła po wyłączeniu poprzedniej, prorządowej wersji stacji, funkcjonującej w czasach prezesur Mateusza Matyszkowicza i Jacka Kurskiego. Kanał po powrocie zmienił ofertę programową i prowadzących, ale jednocześnie zanotował spadek widowni. Część widzów przeszła do Telewizji Republika, która śrubuje rekordy oglądalności. 

A TVP Info pikowało. Z danych Nielsena wynika, że w listopadzie ub.r. stacja miała jeszcze 5,65 proc. udziału, a w styczniu br. już tylko 1,52 proc. We wrześniu pierwszy raz od stycznia kanał przekroczył granicę 2 proc. udziału w ujęciu miesięcznym. W miesiącu, gdy stacja relacjonowała powódź, jej udział wyniósł 2,08 proc. Wyprzedziła dzięki temu Polsat News. 

Grzegorz Sajór: liczę, że widzowie zostaną z TVP Info na stałe

- Wyniki z jedynką z przodu nas nie zadowalają. Chcielibyśmy, aby udział TVP Info w rynku przekraczał zawsze 2 proc. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że powódź była wyjątkową sytuacją. Widzowie docenili to, jak relacjonowaliśmy te wydarzenia, że przez kilka dni byliśmy z nimi 24 godziny na dobę. Staraliśmy, żeby ten przekaz był rzetelny i spokojny - mówi Wirtualnemedia.pl Grzegorz Sajór, dyrektor TAI.

Dyrektor TAI liczy, że część osób, które w czasie powodzi po raz pierwszy zobaczyło nowe TVP Info, zostanie z kanałem na stałe i zobaczą oni, że stacja ma dobrą ofertę programową.- Reagowanie na sytuacje ekstremalne jest ważne, ale najważniejsza jest stała ramówka - mówi Sajór.

We wrześniu br. ma antenę weszły nowe formaty jak serwis „14.30” czy “Polska o poranku” Pojawił się też nowy codzienny magazyn komentatorski „Kwiatki polskie”, który prowadzą m.in. Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski. Nowością wtorkową jest publicystyczny „Trójkąt polityczny” z Renatą Grochal i Aleksandrą Pawlicką. Od poniedziałku w dni powszednie stacja nadaje o 16.00 popołudniowe podsumowanie „Dzień w godzinę”, które prowadzi Dominika Komarnicka.

- Siłą napędową ramówki TVP Info jest pasmo popołudniowe i wieczorne: od nowej pozycji o godzinie 16 - czyli "Dzień w godzinę", przez "Teleexpressy", publicystyczny "Kontrapunkt", oczywiście „19.30” i „Pytanie dnia”, aż po codzienną wieczorną publicystykę i „Kwiatki polskie”. Potem „Panorama” i „Oko na świat”. Ważne jest też, by być blisko ludzi. Dlatego w poranku stworzyliśmy pasmo „Polska o poranku”, które można oglądać także na 16 regionalnych antenach TVP. Widzimy, że oglądalność wtedy idzie w górę - mówi Grzegorz Sajór - Poranek to jest kolejne pasmo, na które bardzo stawiamy - dodaje dyrektor TAI.

Najważniejsza zmianą jest jednak to, że TVP Info od 30 września br. zyskało nowe studio, które powstało w miejscu studia „Pytania na śniadanie” w głównym budynku TVP. Jego scenografia składa się z pięciu niezależnych ekranów LED, w tym ekranu będącego jednocześnie blatem głównego stołu prezenterskiego, sprawiającego wrażenie stołu lewitującego. Nowe studio TVP Info jest połączone z newsroomem i reżyserką. Studio umożliwia prezentowanie minimum pięciu planów zdjęciowych (wykorzystując 270 stopni swojej powierzchni) oraz dwóch planów w newsroomie.

Nowe studio TVP Info większe i wyższe

- Nowe studio jest nieporównywalne z tym, które było na Placu Powstańców. Jest prawie dwa razy większe i wyższe, więc daje dużo większe możliwości realizacyjne. TVP Info zyskało też nową oprawę i logo. To symboliczna zmiana. Słyszeliśmy zarzuty, że są nowi prowadzący i programy, ale logo zostało to samo. Chcemy także w ten sposób pokazać, że TVP Info nie jest takie jak przez przez osiem poprzednich lat – mówi Grzegorz Sajór. Z dotychczasowych studiów nadal nadawane są „Teleexpress”, „14.30” czy „Panorama” o 18.00.

Nowości na antenie TVP Info będzie wkrótce więcej. Od 5 października w stacji pojawi się cykl „Polska na tak”. Będzie on mieć kilka wejść antenowych w sobotnie poranki.

-  To będzie kontynuacja naszej wakacyjnej trasy, realizowanej razem z Polskim Radiem. Chcieliśmy pierwotnie odwiedzać mniejsze miasta, ale zmieniliśmy pomysł. Zaczynamy od miejscowości, które ucierpiały wskutek powodzi. Będziemy pokazywać jak te miasta się odbudowują i jakiej pomocy nadal oczekują mieszkańcy. Ale także zachęcać do przyjazdu w te rejony - mówi szef TAI.

W drugiej części jesieni w TVP Info ma pojawić się realizowany we współpracy z Szkoła Główną Handlową program „Aula studencka”. W cyklu realizowanym w Auli Spadochronowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie dyskutować będą ze sobą młodzi ludzie.  - Jeszcze nad nim pracujemy, bo nie ukrywam, że to droga produkcja. Ale chcemy poznać głos młodych ludzi - zapowiada Sajór. 

Dołącz do dyskusji: TVP Info celuje w ponad 2 proc. udziału. Dyrektor TAI: nowe logo to symboliczna zmiana

62 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ojej
Pierwszy raz słyszę, żeby oglądalność podnosiło się przez zmianę loga, a nie przez podniesienie poziomu programu.

neoTVP naprawdę niczym nie różni się od TVPiS
odpowiedź
User
X
Logo TVPIInfo jest ohydne. Symbolizuje obecnie rządzących.
80 21
odpowiedź
User
Trąbek
Pomidorem logo miliardy onkologii, masakra kantclerz donald
57 16
odpowiedź