SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zwierzęta w spocie Goodbye Appetite to dyskryminacja osób z nadwagą (wideo)

Komisja Etyki Reklamy oceniła, że spot telewizyjny suplementu diety Goodbye Appetite naruszył kodeks branżowy. W reklamie osoby z nadwagą były symbolizowane przez animowanego hipopotama i świnkę.

W spocie Goodbye Appetite, który emitowany był na początku br., protesty widzów wzbudziła początkowa część. Słychać w niej tekst: „Nie chcesz żeby widzieli w Tobie tłustą świnkę lub grubego hipopotama, jedz mniej”, czemu towarzyszy rysunek przedstawiający wymienione zwierzęta. „Jestem osobą z nadwagą i taka reklama jest dla mnie upokarzająca” - ocenił autor jednej ze skarg nadesłanych do Komisji Etyki Reklamy. „Reklama obraża ludzi otyłych, na dodatek zachęca do przezywania ich od grubych świń i grubych hipopotamów” - stwierdził inny protestujący.





Firma Vitadirect, do której należy marka Goodbye Appetite, tłumaczyła, że właśnie po to zastosowała w spocie stylistykę kreskówkową, żeby uniknąć naruszenia dóbr osobistych jakichkolwiek odbiorców. „Szeroka gama reklam przedstawianych codziennie społeczeństwu powoduje, że większość z nich nie trafia do odbiorców. W związku z czym przedsiębiorcy, tworząc spoty reklamowe, sięgają po nowe środki przekazu, aby przyciągnąć uwagę” - wyjaśnił marketer. Jednocześnie przedstawiciele Vitadirect podkreślili, że reklama Goodbye Appetite nie miała na celu propagowania jakiegokolwiek negatywnych wzorców postępowania, zwłaszcza wobec do osób z nadwagą. „Taka interpretacja wynika więc wyłącznie z indywidualnego i prawdopodobnie odosobnionego odczucia skarżącego konsumenta” - oceniła firma.

Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się jednak do tych wyjaśnień, uznając, że spot Goodbye Appetite propaguje negatywne stereotypy, a tym samym kształtuje fałszywy typ myślenia, oraz dyskryminuje osoby z nadwagą. Komisja zwróciła uwagę, że nadwaga często nie jest spowodowana nadmiernym spożyciem żywności czy napojów, lecz uwarunkowaniami zdrowotnymi. Porównywanie i nazywanie osób z nadwagą hipopotamem i świnką oceniono jako niewłaściwe i sprzeczne z dobrymi obyczajami.

Dołącz do dyskusji: Zwierzęta w spocie Goodbye Appetite to dyskryminacja osób z nadwagą (wideo)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ania
Zgadzam się z Komisją Etyki. Ta reklama strasznie działa mi na nerwy. Choć sama jestem osobą szczupłą, rozumiem że dyskryminuje ona ludzi z nadwagą i mają oni prawo czuć się urażeni. To nie jest jednostronna interpretacja skarżącego. Wielu moich znajomych ma podobne odczucia co do tej reklamy.
20 12
odpowiedź
User
Medi
Zgadzam się z przedmówczynią- powinni wycofać ta reklamę już dawno
20 12
odpowiedź
User
Grubas
"Jestem hipopotamem" i nie wiem skąd to całe larum. Ogólnie rzecz biorąc reklama, która w taki sposób działa na świadomość osób otyłych jest bardzo dobra. Ciągłe chuchanie i dmuchanie na osoby otyłe i tłumaczenie ich nadwagi problemami zdrowotnymi to nieporozumienie. Po prostu nie którzy nie potrafią się opanować , jeżeli chodzi o jedzenie i picie. I jeżeli przez tą, bądź dzięki tej reklamie chociaż kilka osób poczuje się urażonych, bądź zawstydzonych i weźmie się za odchudzanie to uważam, że to sukces. Idąc tokiem myślenia Komisji Etyki Reklamy reklamy np. Mentosów czy Tic Taców też należy zakazać. Niemiły zapach z ust nie może być społecznie negowany, albowiem może też się wiązać z problemami gastrycznymi. Odżywki do włosów dzięki którym nie będą "jak siano" też nie można reklamować, bo słaba kondycja włosa też może być skutkiem chorób. Dlatego, też niech Komisja zajmie się sprawami naprawdę ważnymi, a nie duperelami.
0 0
odpowiedź