Zmiany własnościowe w Alert Media
Symptomy koniunktury dla wyspecjalizowanych agencji PR
Zmienił się główny udziałowiec agencji public relations Alert Media Communications Sp. z o.o. Kontrolny pakiet udziałów posiadany dotąd przez Migut Media S.A. nabył Adam Łaszyn - wspólnik mniejszościowy, pełniący funkcję Prezesa Zarządu Alert Media. Jak podkreślił nabywca, Migut Media S.A. odsprzedała wszystkie 80% swoich udziałów z "godziwym zyskiem", powyżej wartości nominalnej zainwestowanych środków. W opinii szefa agencji, wzrost wartości Alert Media jest oznaką rosnącej koniunktury dla wyspecjalizowanych firm PR. Alert Media to warszawska agencja specjalizująca się w zarządzaniu komunikacją kryzysową, relacjach z mediami oraz szkoleniach medialnych i efektywnego komunikowania.
"To, że wartość rynkowa Alert Media od momentu jej powołania wydatnie wzrosła jest wynikiem bardzo pocieszającego zjawiska dojrzewania polskiego rynku PR. Firma ta powstała przecież wbrew biznesowej logice, w momencie najgłębszego kryzysu, jaki przed dwoma laty przechodziła młoda w Polsce branża PR. Okazało się jednak, że ówczesny pomysł na nową agencję PR był dobry, bo w polskiej gospodarce wzrosło zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi w zakresie zarządzania sytuacjami kryzysowymi, strategii komunikowania oraz profilowanych szkoleń medialnych" - powiedział Adam Łaszyn. "Dziś Alert Media to jedna z 23 najbardziej cenionych agencji zrzeszonych w Związku Firm Public Relations, ze stabilnym portfolio renomowanych klientów i specjalistyczną metodologią strategicznego PR. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wkład inwestycyjny i zaufanie ze strony Migut Media S.A." - podkreślił Prezes Zarządu Alert Media.
Z doświadczeń Alert Media wynika, że w polskiej gospodarce pojawia się coraz więcej korporacji świadomych: z jednej strony zagrożeń, jakie wiążą się z sytuacjami kryzysowymi, a z drugiej strony - z korzyści, jakie niesie przygotowanie się do kryzysów oraz poznanie technik kontaktu z mediami na intensywnych szkoleniach. To głównie efekt rosnącej profesjonalizacji menedżerów odpowiadających za PR w najprężniejszych polskich korporacjach. "Kończą się czasy, gdy za PR odpowiadały asystentki prezesów, sytuacjami kryzysowymi w dużych firmach zarządzano bez pomysłu i strategii, a do wystąpień w mediach wyznaczano prezesów i menedżerów nie mających pojęcia o regułach, jakimi rządzą się media. Dziś do efektywnego komunikowania w środkach masowego przekazu coraz częściej wykorzystuje się konsultacje, know-how i szkolenia wyspecjalizowanych firm, takich jak Alert Media. Tak właśnie funkcjonują dojrzałe rynki, jak w USA, czy Wielkiej Brytanii" - stwierdził prezes agencji.
Alert Media nie udziela informacji o firmach, dla których świadczyła lub świadczy usługi z zakresu komunikacji kryzysowej. "To jak tajemnica spowiedzi lub lekarska" - tłumaczy szef agencji. Ujawnia jednak, że Alert Media realizuje obecnie projekty nie związane z sytuacjami kryzysowymi a dotyczące strategicznego PR dla takich firm jak: CANAL+/CYFRA+, Deutsche Bank Polska, Nutricia, Publicis, Philip Morris Polska, czy Optimedia. Od momentu powstania firmy konsultanci i trenerzy agencji przeszkolili też dziesiątki menedżerów wyższego szczebla wielu czołowych firm polskiej gospodarki.
Dołącz do dyskusji: Zmiany własnościowe w Alert Media