SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Za 850 milionów dolarów Oracle przejmuje Moat, firmę analizującą skuteczność reklam w internecie

Należący do miliardera Larry’ego Ellisona koncern Oracle kupił Moat, firmę zajmującą się analityką skuteczności reklam emitowanych w internecie. Według nieoficjalnych informacji Oracle zapłacił za transakcję kwotę 850 milionów dolarów.

 

Przejęcie wszystkich udziałów w Moat koncern Oracle (drugi po Microsofcie dostawca oprogramowania dla firm) ujawnił w komunikacie, nie podał jednak wartości transakcji. Według nieoficjalnych informacji kwota może sięgać 850 mln dol., taką bowiem cenę Oracle proponował wcześniej rozpoczynając negocjacje.

Moat jest dostawcą rozwiązań pozwalających m.in. reklamodawcom na śledzenie skuteczności prowadzonych przez nich kampanii w internecie, świadczy też usługi konsultingowe w precyzyjnym targetowaniu przekazu reklamowego.

Wśród klientów Moat są Nestle, Procter & Gamble, Unilever, ESPN, Facebook, NBCUniversal, Snapchat i YouTube. YouTube zapowiedział ostatnio, że to właśnie Moat znajdzie się w gronie audytorów pomagających serwisowi w unikaniu zamieszczania reklam przy kontrowersyjnych treściach w serwisie, co niedawno wywołało poważne wątpliwości reklamodawców.

Oracle zapowiada, że po zakończeniu akwizycji Moat pozostanie niezależną firmą, która jednak wpisuje się dobrze w strategię koncernu opartą o usługi działające w chmurze obliczeniowej.

 

Dołącz do dyskusji: Za 850 milionów dolarów Oracle przejmuje Moat, firmę analizującą skuteczność reklam w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl