YouTube będzie pokazywał reklamy sferyczne (wideo)
YouTube poinformował o dodaniu w serwisie wsparcia dla reklam kręconych w technologii 360 stopni. Pierwszym reklamodawcą w USA, który wykorzystał to rozwiązanie, jest Bud Light.
Obsługę reklam w technologii 360 stopni YouTube ogłosił na swoim firmowym blogu. Poinformował też, że obecnie zalety sferycznego obrazu można ocenić w przeglądarce Chrome, a także w mobilnych aplikacjach YouTube’a na Androida i iOS. Użytkownicy mogą oglądać obraz z różnego widoku poruszając smartfonem bądź tabletem w górę i w dół lub na boki.
Pierwszą firmą, która umieściła na YouTubie swoją reklamę w postaci relacji z trzech imprez jest Bud Light. Jednak JR Futrell, product manager działu reklamowego YouTube’a jest przekonany, że niebawem dołączą do tej marki także inni reklamodawcy, bowiem treści 360 stopni są skutecznym sposobem na przyciągnięcie widzów i zwiększenie ich zaangażowania.
Futrell przypomina, że niedawno YouTube wprowadził możliwość zamieszczania na platformie filmów sferycznych. Jedną z pierwszych firm, które to wykorzystały była Coca-Cola. Zamieściła ona klip związany z rocznicą powstania charakterystycznej butelki tej marki. Badania wykazały, że zaangażowanie widzów było o 36 proc. większe niż w wypadku treści nagrywanych tradycyjną technologią.
Oprócz Bud Light w serwisie pojawiła się także sferyczna reklama gry „Warcraft: Skies of Azeroth”.
Dołącz do dyskusji: YouTube będzie pokazywał reklamy sferyczne (wideo)