Unia Europejska chce zmusić Facebooka i Twittera do skutecznej walki z hejtem, serwisy VoD z 30 – procentowym udziałem europejskich produkcji
Ministrowie krajów Unii Europejskiej przyjęli projekt zmian w prawie Wspólnoty, zgodnie z którymi serwisy społecznościowe zostaną zmuszone do skutecznej walki z mową nienawiści w sieci. Unia chce także by oferta Netflixa i Amazona w 30 procentach składała się z europejskich produkcji filmowych.
O nowych regulacjach rozważanych przez Unię Europejską poinformowała na podstawie własnych źródeł agencja Reuters.
Według uzyskanych informacji ministrowie krajów wchodzących w skład UE przyjęli we wtorek projekt przepisów nakładających na największe serwisy społecznościowe nowe obowiązki.
W projekcie zapisano, że Facebook, Twitter czy Google będą musiały wdrożyć w szybkim tempie skuteczne procedury filtrowania hejtu i mowy nienawiści np. poprzez wyraźne oznaczanie tego typu treści na kontach użytkowników.
W tym samym dokumencie jest mowa również o tym, że pochodzące spoza UE serwisy VoD takie jak Netflix czy Amazon Video będą musiały wydzielić w swojej ofercie przynajmniej 30 proc. zawartości na produkcje filmowe pochodzące z krajów europejskich. Wcześniej w projekcie nowych przepisów była mowa o 20-proc. udziale filmów z Europy w bibliotekach serwisów streamingowych.
Proponowane obecnie regulacje są na razie na wczesnym etapie rozwoju, muszą zostać zaakceptowane przez Parlament Europejski i zweryfikowane przez wszystkie unijne mechanizmy prawne.
Dołącz do dyskusji: Unia Europejska chce zmusić Facebooka i Twittera do skutecznej walki z hejtem, serwisy VoD z 30 – procentowym udziałem europejskich produkcji