„Twój Styl” i „Wysokie Obcasy Extra” na czele najpopularniejszych magazynów
W okresie od listopada 2013 roku do kwietnia 2014 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.
Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od listopada 2013 roku do kwietnia 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 12,27 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,19 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9,22 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,35 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,24 proc. respondentów (wzrost o 0,86 pkt. proc.).
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się trzy miesięczniki poradnikowe dla pań, dwa tytuły kulinarne oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym i ogrodniczym.
Miesięczniki | listopad 2013 : kwiecień 2014 | listopad 2012 : kwiecień 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 12,27% | 11,19% |
Claudia | 9,22% | 8,87% |
Cztery Kąty | 8,24% | 7,38% |
Focus | 7,39% | 7,32% |
Murator | 7,38% | 7,12% |
Kobieta i Życie | 7,05% | 6,64% |
Poradnik Domowy | 6,99% | 6,92% |
Mój Piękny Ogród | 6,75% | 5,29% |
Przepisy Czytelników | 6,56% | 5,47% |
Przyślij Przepis! | 6,55% | 6,02% |
Świat Kobiety | 6,15% | 5,70% |
Dobre Rady | 6,12% | 5,91% |
Komputer Świat | 5,52% | 5,47% |
National Geographic | 5,46% | 5,08% |
Skarb | 5,40% | - |
Świat Wiedzy | 5,09% | 4,48% |
Olivia | 5,08% | 5,49% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 5,00% | 4,68% |
Avanti | 4,98% | 4,94% |
Glamour | 4,38% | 3,93% |
Działkowiec | 4,13% | 3,31% |
Pani | 3,77% | 3,83% |
Świat Zdrowia | 3,64% | 3,56% |
Moje Mieszkanie | 3,23% | 2,44% |
Mamo To Ja | 3,06% | 3,53% |
Dom & Wnętrze | 3,06% | 2,64% |
CD Action | 3,03% | 3,01% |
CKM | 2,95% | 2,94% |
Wysokie Obcasy Extra | 2,84% | - |
Cosmopolitan | 2,73% | 2,58% |
Zwierciadło | 2,63% | 2,46% |
Focus Historia | 2,63% | 2,05% |
Joy | 2,58% | 2,50% |
Elle | 2,55% | 2,42% |
Moje Gotowanie | 2,44% | 2,21% |
Przepis na Zdrowie | 2,42% | 1,87% |
Uroda | 2,37% | 1,82% |
M jak mieszkanie | 2,35% | 1,90% |
Moda na Zdrowie | 2,30% | 2,00% |
Auto Świat Poradnik | 2,28% | 1,70% |
TopGear | 2,28% | 1,93% |
Auto Motor i Sport | 2,21% | 2,29% |
PC Format | 2,20% | 2,31% |
Ładny Dom | 2,20% | 1,70% |
Playboy | 2,15% | 2,20% |
Dobre Wnętrze | 2,10% | 1,86% |
Men's Health | 2,09% | 1,65% |
Świat Motocykli | 2,04% | 1,69% |
Zdrowie | 1,88% | 1,66% |
PC World | 1,78% | 1,66% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,76% | 1,13% |
Przepis na Ogród | 1,74% | 1,21% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,71% | 1,64% |
National. Geographic. Traveler | 1,69% | 1,63% |
Logo | 1,62% | 1,84% |
Kuchnia | 1,61% | 1,38% |
Twoje Dziecko | 1,59% | 1,63% |
Burda | 1,47% | 1,10% |
Forbes | 1,46% | 1,10% |
Dziecko | 1,37% | 1,78% |
Wróżka | 1,22% | 1,30% |
Chip | 1,13% | 1,21% |
InStyle | 1,07% | 1,12% |
Vita | 1,07% | 1,03% |
Twój Maluszek | 1,03% | 1,26% |
Bravo Girl | 1,01% | 0,98% |
Podróże | 0,95% | 0,72% |
Cała Ty | 0,94% | - |
Weranda | 0,90% | 0,63% |
Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping) | 0,87% | 0,61% |
Shape | 0,85% | 0,62% |
M jak Mama | 0,83% | 0,99% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne | 0,80% | 0,65% |
Harper's Bazaar | 0,72% | - |
Architektura-Murator | 0,71% | 0,47% |
Voyage | 0,61% | 0,62% |
Twist | 0,55% | 0,89% |
Sukces | 0,53% | 0,71% |
Fun Club | 0,49% | 0,47% |
Żagle | 0,39% | 0,39% |
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od listopada 2013 roku do kwietnia 2014 roku ich czytanie zadeklarowało 3,69 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.
Dwumiesięczniki | listopad 2013 : kwiecień 2014 | listopad 2012 : kwiecień 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Wysokie Obcasy Extra | 3,69% | - |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,11% | 2,09% |
Auto Świat 4x4 | 1,79% | 1,45% |
Sól i Pieprz | 0,88% | 0,83% |
Women's Health | 0,79% | - |
Elle Decoration | 0,56% | 0,66% |
Weranda Country | 0,38% | 0,35% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2012 do kwietnia 2013 roku na losowej próbie 22 099 przypadków i w okresie od listopada 2013 roku do kwietnia 2014 roku na losowej próbie 21 220 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od listopada do grudnia 2013 roku nie był badany miesięcznik: „Cała Ty”, od stycznia do kwietnia 2014 roku - „PC World” i „Vita”, od listopada 2013 roku do lutego 2014 roku - miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a w od marca do kwietnia 2014 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Wysokie Obcasy Extra” na czele najpopularniejszych magazynów