SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN: rynek reklamy TV skurczył się o 15 proc. w 2009 r., nasz udział wzrósł

Wartość polskiego rynku reklamy telewizyjnej w 2009 r. spadła do 3,37 mld zł wobec 3,96 mld zł przed rokiem, poinformowała w czwartek grupa medialna TVN powołując się na własne szacunki.

Równocześnie TVN podał, że jego przychody reklamowe w tym czasie spadły o 13% (wobec 15-proc. spadku całego rynku), czyli do 1,13 mld zł wobec 1,30 mld zł przed rokiem.

TVN podał też, że spodziewa się w 2010 r. wzrostu wartości rynku reklamy telewizyjnej, choć może być on niski.

"Szacujemy, że rynek reklamy TV i internetowej typu display wykaże niską jednocyfrową dynamikę wzrostu" - czytamy w prezentacji spółki. Na konferencji prasowej w czwartek prezes Markus Tellenbach sprecyzował, że może chodzić o 2-3% wzrostu.

Powołując się na dane Starlink TVN podał, że jego udział w rynku reklamy telewizyjnej w 2009 r. wzrósł do 35% wobec 34% w roku poprzednim. Udział TVP w rynku miał się utrzymać na poziomie 32%, podczas gdy udział Polsatu miał spaść o 1 pkt proc. do 26%.

W 2009 roku grupa TVN miała 420,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 363,68 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 2123,37 mln zł wobec 1897,31 mln zł.
 

Dołącz do dyskusji: TVN: rynek reklamy TV skurczył się o 15 proc. w 2009 r., nasz udział wzrósł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl