SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Szpital” zyskał 900 tys. widzów. TVN liderem

Trzeci sezon serialu „Szpital” ogląda średnio 2,71 mln osób, czyli o 870 tys. widzów więcej niż rok temu, gdy był jednak emitowany godzinę wcześniej. Produkcja daje TVN pozycję lidera rynku.

Telewizja TVN trzecią serię „Szpitala” pokazuje w dni powszednie o godz. 18.00, począwszy od 10 lutego 2014 roku. Średnia widownia odcinków serialu pokazanych do 19 lutego br. wyniosła 2,71 mln osób. Przełożyło się to na 18,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 17,43 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

>>> „Wawa Non Stop” poprawiła udział w rynku, „Szpital” odbudowuje pozycję TVN przed „Faktami”

W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 11 lutego br. Przed telewizorami zgromadził on 3 mln oglądających.

Trzy topowe odcinki „Szpitala”

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

11-02-2014

3 003 115

20,81%

12-02-2014

2 929 708

20,62%

19-02-2014

2 840 965

20,18%

 

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Szpital” zyskał 870 tys. widzów. Wówczas osiem pierwszych odcinków pierwszej edycji produkcji śledziło 1,84 mln oglądających przy udziale odpowiednio wynoszącym 14,96 proc. oraz 15,89 proc. Scripted-docu pokazywano wtedy jednak o godz. 17.00.

Natomiast pokazywaną wiosną ub.r. całą pierwszą edycję „Szpitala” oglądało średnio 1,60 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 15,94 proc. oraz 16,40 proc. udziału (więcej na ten temat).

TVN w paśmie emisji scripted-docu zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym wśród głównych stacji telewizyjnych. Wiceliderem w tym czasie jest TVP1, emitująca wówczas „Klan” i „Świat się kręci” (również relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi - gł. skoki narciarskie), co daje jej 18 proc. udziału. Trzecie miejsce zajmuje Polsat („Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”; 16,94 proc.), a czwarte - TVP2 („Panorama” „Sport telegram”, „Pogoda” „Jeden z dziesięciu” oraz transmisje z Soczi 2014; 12,24 proc.).

Z kolei w grupie komercyjnej liderem jest już jednak Polsat, a za nim plasują się: TVN, Jedynka oraz Dwójka.

Oglądalność scripted-docu na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVN - Szpital 3

2 712 090

18,91%

17,43%

TVP1

2 581 117

18,00%

14,38%

Polsat

2 429 456

16,94%

20,53%

TVP2

1 754 528

12,24%

10,09%


„Szpital” to realizowany w Krakowie serial z gatunku scripted-docu, pokazujący pracę szpitalnego oddziału ratunkowego. W każdym odcinku prezentowane są dwie historie pacjentów z innymi chorobami i problemami życiowymi. Poza amatorami w produkcji grają również aktorzy z teatrów. Za produkcję odpowiada samodzielnie stacja TVN.

Dołącz do dyskusji: „Szpital” zyskał 900 tys. widzów. TVN liderem

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kamil
A jeszcze dzisiaj pisaliście w jednym z artykułów: "Pierwsza miłość wygrywa z konkurencją" - to jak to w końcu jest??? Tu "Szpital" ma 2,7 mln widownię, a tam tylko 1,4 mln -> oba programy emitowane są o tej samej porze tj. o 18:00...
odpowiedź
User
adrian94
Szpital jest 18-19, a pierwsza miłość 18-18:50 dlatego oba seriale moga byc liderami swojego pasma
odpowiedź
User
do Kamil
i dochodzą jeszcze przerwy reklamowe przecież, a to też zmienia wyniki;) co innego oglądalność TVN w paśmie, w którym leci Pierwsza miłość, a co innego oglądalność samego Szpitala ;) no i kolejny ważny fakt: news o Pierwszej miłości pokazuje wyniki Pierwszej miłości od września ub.r., a w tym paśmie do końca listopada ub.r. TVN pokazywał Wawę Non Stop (która zaniżała wyniki dla tego pasma), natomiast analiza o Szpitalu, to osiem odcinków, czyli nawet nie ostatnie dwa tygodnie ;)
odpowiedź