Spotify ma 365 mln użytkowników
W II kwartale 2021 roku Spotify zanotował 2,33 mld euro przychodu i 20 mln euro straty netto. Serwis ma obecnie na świecie 365 mln użytkowników, z czego 165 mln posiada subskrypcję premium.
Przychód Spotify sięgnął w II kwartale 2,33 mld euro. To wynik o 23 proc. lepszy w ujęciu rok do roku oraz o 9 proc. lepszy w ujęciu kwartalnym.
Rok temu w analogicznym okresie Spotify miał 356 mln euro straty netto. Teraz było to 20 mln euro na minusie.
W II kwartale 2021 r. łączna liczba miesięcznych użytkowników Spotify na świecie osiągnęła poziom 365 mln, co oznacza wzrost w skali roku o 22 proc. W tej liczbie 165 mln to subskrybenci płatnej wersji premium, a ich grupa wzrosła rok do roku o 20 proc.
W ujęciu geograficznym 34 proc. wszystkich użytkowników Spotify to mieszkańcy Europy, na 2. miejscu jest Ameryka Północna (24 proc.), a na 3. pozycji – Ameryka Łacińska (22 proc.).
Podobnie wyglądają proporcje jeśli chodzi o użytkowników płacących w Spotify abonament. Europejczycy to 40 proc. tej grupy, 29 proc. stanowią mieszkańcy Ameryki Północnej, a 20 proc. - Ameryki Łacińskiej.
Spotify prognozuje, że w III kwartale br. liczba użytkowników platformy wzrośnie do poziomu 377-382 mln (170-174 mln subskrybentów premium), zaś przychód może osiągnąć 2,31-2,51 mld euro.
Z kolei na koniec 2021 r. grupa odbiorców Spotify może liczyć 400-407 mln internautów (premium: 177-181 mln), przy przychodzie w wysokości 2,48-2,68 mld euro.
Dołącz do dyskusji: Spotify ma 365 mln użytkowników