SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spotify ma już 433 mln użytkowników, przychody mocno w górę

Muzyczna platforma Spotify zanotowała w drugim kwartale 2022 roku rekordowy wzrost użytkowników, których poziom osiągnął globalnie 433 miliony. O 14 procent zwiększyła się liczba abonentów wersji Premium, zaś przychody serwisu przekroczyły 2,8 mld euro.

Serwis Spotify przedstawił korzystne wyniki w drugim kwartale 2022 r., przekraczając oczekiwania dotyczące liczby subskrybentów ogółem, i płatnych abonamentów Premium oraz odnotowując 23-proc. wzrost przychodów.

Subskrybenci w górę, portfel bogatszy

Zgodnie z raportem, liczba abonentów wersji Premium Spotify wzrosła o 14 proc. do 188 mln, co oznacza wzrost netto o 6 mln.

Łączna liczba miesięcznych aktywnych użytkowników Spotify wzrosła o 19 proc. do 433 mln, to wzrost netto o 19 mln w drugim kwartale i 5 mln powyżej prognozy przewidzianej przez analityków.

Jednocześnie oznacza to największy w historii Spotify wzrost w raportowanym kwartale.

Firma przypisała taki wynik dobrym trendem w Europie, „sile Gen Z w Ameryce Łacińskiej”, oraz kampaniom marketingowym na całym świecie poza głównymi regionami.

Łączne przychody Spotify wyniosły 2,86 mld euro, co oznacza wzrost o 23 proc. Platforma odnotowała stratę netto w wysokości 125 mln euro, w porównaniu do straty netto w wysokości 20 mln euro w poprzednim roku.

Czytaj także: Spotify ogłasza swoją największą w historii europejską umowę reklamową z OMG

Zgodnie ze sprawozdaniem, przychody Spotify z reklam wzrosły o 31 proc. do 360 mln euro, osiągając najwyższy w historii odsetek całkowitych przychodów na poziomie 13 proc. Przychody z subskrypcji zwiększyły się o 22 proc. do 2,5 mld euro, a średni przychód na abonenta wzrósł o 6 proc. rok do roku do 4,54 euro.

Czytaj także: Michelle i Barack Obama: ze Spotify do Audible

W trzecim kwartale br. Spotify prognozuje, że łączna liczba aktywnych użytkowników wyniesie 450 mln, a liczba abonentów Premium wzrośnie do 194 mln. Serwis zakłada, że przychody w tym okresie wyniosą 3 mld euro przy stracie operacyjnej na poziomie 218 mln euro.

Dołącz do dyskusji: Spotify ma już 433 mln użytkowników, przychody mocno w górę

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Daf
Im więcej abonentów tym większa strata...
odpowiedź
User
Krasawica
Nie rozumiem zachwytu nad firmą, która rok w rok powiększa stratę. Taka Agora+, tyle że na cały świat. I cóż, że ze Szwecji....
odpowiedź
User
Teleman
Oni wykazali kiedyś zysk?
odpowiedź