SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

SMAR na razie towarzysko

Powstające Stowarzyszenie Małych Agencji Reklamowych organizujeintegracyjne spotkanie w Warszawie. Oficjalnie organizacja mazainaugurować działalność we wrześniu.

Już drugie, towarzyskie spotkanie wszystkich zainteresowanychpowstaniem SMAR odbędzie się w środę 18 lipca o godz. 20.00 w pubieCafe Lemon przy ulicy Sienkiewicza w Warszawie. Wstęp jestwolny.

Czym właściwie jest Stowarzyszenie Agencji Reklamowych? Napomysł jego utworzenia wpadł w kwietniu Rafał Betlejewski, dyrektorkreatywny agencji Koledzy Strategia & Kreacja. - Pojawił się onz realnej potrzeby biznesowej - mówi nam Betlejewski. Jego zdaniemSMAR miałaby być platformą wspierającą małą, niezależną, polskaprzedsiębiorczość w branży reklamowej.

- Małe agencje reklamowe stanowią dużą, ważną, a jednocześniemało poznaną część rynku reklamowego. Tworzymy niezwykle istotnąsubstancję tego rynku, wyznaczamy standardy i określamy jego jakośćw znacznie większym stopniu niż nam się to wydaje z perspektywywłasnego biurka. Dajmy temu świadectwo. Rozpoznajmy się - napisałBetlejewski w liście intencyjnym, rozesłanym w kwietniu do małychagencji.

SMAR ma realizować pięć celów: ma być tubą nagłośnieniową dlazrzeszonych w nim firm, forum wymiany informacji ofertowych itechnologicznych, pomocą w docieraniu do środków unijnych,platformą inspiracji i podnoszenia kwalifikacji, a takżeorganizować Festiwal Przedsiębiorczości Reklamowej w którymnagradzano by działalność biznesową w obrębie branży, a nie pomysłykreatywne.

Jak podkreśla Betlejewski, cele SMAR-u są zatem bardziejpragmatyczne od celów elitarnego Stowarzyszenia Agencji Reklamoych,które jest organizacją dbającą o standardy jakościowe, przetargowei etyczne w branży reklamowej jako takiej i skupia głównie agencjeduże, które mają ambicje kształtować rynek reklamy prawiesamodzielnie.

Na razie chęć uczestnictwa w projekcie SMAR zgłosiło około 80podmiotów. Poza agencjami reklamowymi są to m.in. domy mediowe,studia produkcyjne, postprodukcyjne oraz agencje interaktywne ieventowe. Aby zostać członkiem każda z firm będzie musiała wnieśćopłatę członkowską w wysokości około 1000 zł. Freelancerzy będąmogli należeć do organizacji za darmo.

Oficjalnie SMAR ma rozpocząć działalność we wrześniu pospotkaniu inauguracyjnym. Do tego czasu zapadną decyzje w sprawachformalnych jak statut organizacji czy skład jej władz. Nie wiadomonadal, jaką formę prawną przyjmie SMAR. Mimo iż w nazwie występujesłowo "stowarzyszanie" wcale nie jest przesądzone, że takbędzie.

- Skłaniam się w stronę spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,gdyż branża o której mówimy jest bardzo rozdrobniona i statutstowarzyszenia nie gwarantuje uczciwej reprezentacji wszystkich.Spółka według mnie będzie działać sprawniej i taniej. Ale zależy tood opinii większej liczby ludzi - tłumaczy nam Betlejewski.

Więcej na temat inicjatywy można znaleźć na www.smar.org.pl

  • Więcej informacji:
  • SMAR

Dołącz do dyskusji: SMAR na razie towarzysko

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl