Silna marka ciągle ważna
W związku z coraz silniejszą konkurencją firm azjatyckich i ogólnie słabą globalną sytuacją ekonomiczną, coraz większego rozpędu nabiera walka pomiędzy firmami świadczącymi usługi IT na rynku
W związku z coraz silniejszą konkurencją firm azjatyckich i ogólnie słabą globalną sytuacją ekonomiczną, coraz większego rozpędu nabiera walka pomiędzy firmami świadczącymi usługi IT na rynku. Okazuje się, że silna marka przyciąga do firmy klientów nawet w takich sektorach, w których firma nie posiada przodującej pozycji.
Analityczna firma Gartner przeprowadziła badanie wśród 197 dystrybutorów i usługodawców, chcąc określić związek pomiędzy znajomością przez klientów marki na rynku, a ich postrzeganiem firmy. Wyniki okazały się chyba mało zaskakujące – im bardziej znana marka, tym firma silniej wyróżnia się z licznego grona konkurentów.
Badanie Gartnera miało na celu ustalenie, które marki są najbardziej kojarzone ze specyficznymi sektorami IT: konsultingiem IT, wdrożeniami systemów i integracją, outsourcingiem, oraz zewnętrznym przetwarzaniem danych. Analizując odpowiedzi dotyczące konsultingu IT, okazało się że w czołowej dziesiątce znalazły się takie duże koncerny jak IBM, HP, czy Microsoft, pomimo tego że ich obecność w tym sektorze nie należy do najmocniejszych. Co ciekawe, IBM było dominującą marką aż w trzech spośród czterech kategorii. "Poza IBM, żadna inna firma nie posiadała aż tak dominującej roli we wszystkich badanych kategoriach” – powiedziała Christine Adams, analityk Gartnera.
Dołącz do dyskusji: Silna marka ciągle ważna