SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rodowita z Roztocza – pierwotnie dzika woda

Wprowadzona w sierpniu 2019 roku na rynek polski woda mineralna Rodowita z Roztocza powoli zdobywa lojalnych klientów. Pod koniec 2020 roku jej udział w rynku wód butelkowanych oszacowano na ok. 1 proc., co firma uznaje za bardzo dobry wynik i duży sukces. Na sukces marki wpływa jasno określona i wyróżniająca koncepcja marki oraz strategia komunikacji uwzględniająca silne wsparcie reklamowe w mediach ogólnopolskich i internecie. 

Jakość produktu – bardzo smaczna woda mineralna – w opinii konsumentów

Woda to niezwykle cenny składnik naszej diety i życia. Dlatego też producent i dystrybutor wody mineralnej Rodowita z Roztocza stawia sobie za cel oferowanie konsumentom w Polsce unikalnego, zdrowego produktu, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania człowieka. Badania EuroMonitor pokazują, że Polacy wypijają 184 litry per capita rocznie, podczas gdy rekordziści Niemcy piją jej aż 291 litrów rocznie, a Hiszpanie 255 litrów. Rynek wody mineralnej w Polsce będzie nadal się rozwijał i to szybko, co wiąże się m.in. ze zmianami naszych przyzwyczajeń żywieniowych, w tym redukcją spożycia napojów słodzonych.

Co zatem sprawia, że mają sięgać po Rodowitą z Roztocza? Ta woda broni się sama. Jest orzeźwiająca i smaczna, co potwierdzają badania smaku wody przeprowadzone na tle 10 konkurentów w 2020 roku. Rodowita z Roztocza została oceniona najwyżej pod względem smaku (badania Publicis, lipiec 2020). Aż 81 proc. oceniło smak wody pozytywnie, w tym aż 47 proc. przyznało jej najwyższe noty.

Dla konsumentów kupujących wodę ważne jest pochodzenie produktu. Dla 38 proc. badanych konsumentów Roztocze to region kojarzony z czystą i niezmienioną przyrodą (Badania Zymetria, kwiecień 2020). To właśnie tutaj w otulinie Roztoczańskiego Parku Narodowego w Grabniku k. Krasnobrodu, wydobywana jest woda mineralna Rodowita z Roztocza. Jest to woda mineralna, czyli naturalna woda wydobywana ze źródła i niepoddawana żadnym procesom fizyko-chemicznym. Jej receptura zawiera 564 mg/l składników mineralnych, w tym kationy: wapnia, magnezu, potasu i sodu, oraz krzemionkę, jak i aniony: fluorków, chlorków, siarczanów i wodorowęglanów. Z uwagi na jej średnią mineralizację, wodę Rodowita z Roztocza można pić przez cały dzień. W jej receptura zawiera zbalansowany skład mineralny, w tym rzadko spotykaną krzemionkę - źródło krzemu. Niska zawartość sodu sprawia, że woda jest również odpowiednia dla niemowląt, a lekko alkaliczny odczyn przyczynia się do odbioru smaku jako orzeźwiającego i delikatnego.

Koncepcja marki doceniającej dobra natury i żyjącej w zgodzie z naturą

Rodowita z Roztocza z dumą podkreśla swoje pochodzenie i przypomina, że region Roztocza jest jednym z najmniej uprzemysłowionych terenów w Polsce. Rodowita czyli rodzima, jako nazwa marki, stanowi kolejny jej wyróżnik i podkreśla jej wiarygodność. A samo Roztocze pozytywnie kojarzy się Polakom z miejscem dzikim, zielonym, naturalnym i chronionym przez samą naturę, co mocno przekłada się na postrzeganie marki wody mineralnej Rodowita z Roztocza.

Już na etapie opracowywania koncepcji marki postanowiono o wyborze bohaterki marki. Jest nią zwierzę zamieszkujące dzikie tereny Roztocza - wilczyca, symbol mądrości dzikiej natury i matczynej troski o najbliższych, jak również strażniczka drogocennego i trudno dostępnego źródła. To zwierzę chronione w Polsce, które kojarzy się z siłą i wolnością.

Zarówno zarys lasu Roztocza, jak i symbol wilczycy są wytłoczone na butelkach 0,6l i 1,5l, w które pakowana jest woda mineralna. Sama butelka jest przezroczysta, by podkreślić orzeźwiającą czystość wody. To co zmieniło się ostatnio, to projekt etykiet, które mają na celu wzmocnienie widoczności na półce i podkreślenie walorów marki wody mineralnej. Badania konsumentów jednoznacznie potwierdziły, że nowe opakowania zdecydowanie podnoszą atrakcyjność produktów.

Zmiany widoczne są już w samym logo marki oraz liternictwie nazwy Rodowita, które nawiązują do słowiańskich korzeni tego terenu i pisma runicznego, by podkreślać rodowód marki i związki z tym terenem. W centrum uwagi nadal widnieje biała wilczyca, strażniczka drogocennego naturalnego źródła wody mineralnej. W tle widać dzikie, nietknięte ręką człowieka, ciemnozielone lasy Roztocza, z unoszącą się o poranku rześką mgłą oraz czyste, przejrzyste niebo. Cała kolorystyka została zmieniona na ciemniejszą i bardziej nasyconą zielenią, aby podkreślić rześkość wody, a zdjęcie lasów w tle nawiązuje do dzikiej, niezmienionej natury.

Każdy z trzech wariantów wody mineralnej Rodowita z Roztocza ma swój kolor widoczny na nakrętce oraz na dolnym pasku etykiety: ciemnozielony komunikuje wariant gazowany, jasnozielony – delikatnie gazowany, zaś jasnoniebieski – niegazowany. Od wiosny 2020 roku wszystkie opakowania wody mineralnej niegazowanej są oferowane tylko w butelkach zawierających minimum 25 proc. granulatu rPET.

Rodowita z Roztocza jako marka, która chce żyć w zgodzie z naturą postawiła na etykiety z biorientowanej folii polipropylenowej (BOPP), która tak jak i wszystkie pozostałe elementy opakowania jest w pełni recyklowalna. Podobnie folia termokurczliwa stosowana do formowania zgrzewek również wykonana jest z materiałów podlegających recyklingowi.

Strategia komunikacji wybierająca masowe kanały dotarcia do konsumentów

Budowanie marki i zdobycie grupy lojalnych konsumentów to zadanie na lata. Zadaniem nadrzędnym jest zbudowanie świadomości marki, dlatego też zdecydowano o wyborze masowych mediów docierających do konsumentów dbających o dietę swoją i swojej rodziny. W marcu i w kwietniu 2020 roku, Rodowita z Roztocza rozpoczęła intensywną kampanię mediową, tak jak to było w planie, i była jedną z niewielu produktów reklamowych na antenie telewizyjnej. Pozostałe marki konsumenckie zrezygnowały z działań reklamowych, z powodu chaosu pandemii, to zaś sprawiło, że Rodowita z Roztocza została szybko zauważona.

Z pewnością duża zasługa w tym bajecznej fabuły reklamy. Biała wilczyca dumnie krocząca po budzącym się o brzasku lesie, która spotyka spragnioną wody młodą dziewczynę musiała zwrócić uwagę telewidzów. W ciągu tylko 3 miesięcy, spot reklamowy odtworzono ponad 4 miliony razy na youtubie.

Codzienną komunikację marki z konsumentami przeniesiono do Facebooka i Instagrama. To tam publikuje się ciekawostki związane z marką, jej otoczeniem i tam prowadzi się konkursy, w których można wygrać gadżety firmowe.

W 2021 roku kampania reklamowa Rodowitej oraz inne działania marketingowe będą kontynuowane. Ich niezmiennym celem jest budowa świadomości marki wśród konsumentów jako wysokiej jakości naturalnej wody mineralnej o zbalansowanym składzie minerałów, pochodzącej z jednego z najczystszych regionów Polski. Dodatkowym elementem tej kampanii będzie podkreślenie bardzo dobrego, rześkiego smaku wody, docenionego w badaniach przez konsumentów.

Kampania będzie prowadzona w mediach ogólnopolskich, w głównych stacjach telewizyjnych już od kwietnia 2021 roku. Silne działania komunikacyjne planowane są w dwóch kanałach: w internecie w formie reklamy i mediach społecznościowych. Emitowane reklamy będą kontynuacją dobrze znanego i lubianego spotu z wilczycą w roli głównej z kilkoma wprowadzonymi zmianami oraz widoczny będzie zupełnie nowy materiał, pozostający w spójności z dotychczasową komunikacją.

Więcej na www.rodowita.pl