Reklamy mają negatywny wpływ na dotrzymywanie postanowień noworocznych
Od początku roku do końca lutego swoje postanowienia noworoczne porzuci 43 proc. Polaków z powodu braku silnej woli, braku czasu, a także ze względu na reklamy – wynika z badania CBM Inidcator na zlecenie Google, przeprowadzonego w styczniu 2024 roku. Wyniki pokazują, że blisko 80 proc. z nas po porzuceniu celów nadal widzi reklamy z nimi związane, co może wpływać negatywnie na nasze samopoczucie.
Według badania „Wpływ reklam na postanowienia noworoczne w opinii Polaków” przeprowadzonego przez CBM Indicator na zlecenie Google w styczniu 2024 roku. postanowienia noworoczne na ten rok podjęła około połowa Polek i Polaków (48 proc.).
Zobacz: Google z modelem AI Gemini 1.5. Obsługuje nawet milion tokenów
Dotyczą one najczęściej dbania o zdrowie (44 proc.), aktywności fizycznej (44 proc.), rozwoju osobistego i hobby (21 proc.). Jedna piąta badanych wskazała przejście na dietę jako swój główny cel.
Reklamy po porzuceniu postanowień noworocznych
Łącznie 49 proc. Polek i Polaków porzuca realizację postanowień w ciągu 3 pierwszych miesięcy roku i tylko nielicznym (10 proc. respondentów) udaje się wytrwać aż do końca roku.
Wpływ na trudność w wytrwaniu w swoich celach, jako czynnik zewnętrzny, mogą mieć także reklamy – łącznie reklamy w internecie (23 proc.), telewizji, radiu i prasie drukowanej (22 proc.) uzyskały 45 proc. wszystkich wskazań respondentów.
Typem reklam, który wywołuje najwięcej negatywnych odczuć po porzuceniu realizacji postanowienia noworocznego, są reklamy dotyczące odchudzania (co czwarte wskazanie). Na drugim miejscu są reklamy dotyczące witamin i suplementów (24 proc. wskazań), zaś na trzecim te związane z siłownią/fitnessem (17 proc.). Wiąże się to najprawdopodobniej z wrażliwą materią tych postanowień oraz tym, że wytrwanie w nich stanowi spore wyzwanie.
- Użytkownicy i użytkowniczki chcą dokładnie wiedzieć, w jaki sposób ich dane są gromadzone i do czego mogą być wykorzystywane. Wiemy też, że wolą trafiać w internecie na treści i reklamy odpowiednio sprofilowane i dostosowane do ich zainteresowań. Odpowiedzią na obie te potrzeby jest samodzielny wybór i kontrola nad tematami reklam, które widzimy w systemie Google poprzez narzędzie Moje centrum reklam. Oprócz możliwości wyboru tematów reklam dla nas interesujących, możemy tam zablokować te o kontrowersyjnym charakterze, jak odchudzanie, a także sprawdzić informacje używane do personalizacji reklam – tłumaczy Rafał Kudriawcew, industry head, Google.
Zobacz: 12 mld zł na reklamy. Internet urósł trzy razy mocniej od telewizji
Badanie “Wpływ reklam na postanowienia noworoczne w opinii Polaków” przeprowadzone przez CBM Indicator na zlecenie Google w dniach 10-25 stycznia 2024 roku, metoda CATI, liczba respondentów n=1000, wiek respondentów 18+.
Dołącz do dyskusji: Reklamy mają negatywny wpływ na dotrzymywanie postanowień noworocznych