Nadawca Radia ZET podnosi ceny reklam
Grupa Eurozet pod koniec kwietnia wprowadza nowe ceny reklam w swoich stacjach. Będą droższe średnio o ok. 5 proc.
29 kwietnia Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Nadawca wyjaśnia, że decyzja ta została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.
Zmiana średnich cen reklam w pasmach w godzinach 6-20 w całym tygodniu wyniesie dla pakietu Audio ZET Boost +4,6 proc., Audio ZET +4,6 proc, a dla Radia ZET +5,2 proc.
W dwóch pierwszych miesiącach 2024 roku według Kantar Media Grupa Eurozet osiągnęła bardzo dobrą dynamikę sprzedaży. Jej przychody wzrosły cennikowo o niemal 30 proc. rok do roku, podczas gdy konkurencji w postaci Grupy RMF – o +2 proc. Eurozet wskazuje, że wynik taki udało się uzyskać pomimo ciągłego braku inwestycji ze strony spółek Skarbu Państwa.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- W pierwszych dwóch miesiącach tego roku wydatki na reklamę radiową wzrosły cennikowo aż o 10 proc. rok do roku. Głównym sektorem inwestującym w ten rodzaj promocji tradycyjnie pozostaje handel, który notuje 6 proc. wzrost. Motorem dobrych wyników dla nas jest szczególnie branża motoryzacyjna z 36 proc. wzrostem, farmacja ze wzrostem 26 proc. oraz żywność, która podwoiła swoje wydatki na reklamę radiową - argumentuje zmiany Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za sprzedaż agencyjną w Grupie Eurozet.
Najlepszy wynik od dekady
Grupa Eurozet może się również pochwalić wzrostem słuchalności. Zgodnie z danymi z ostatniej fali Radio Track (I-III 2024), udział w czasie słuchania dla wszystkich stacji Grupy Eurozet wyniósł 26,9 proc. i jest to najlepszy wynik od momentu powstania grupy w obecnym kształcie. W tym samym czasie Radio ZET zanotowało udział wynoszący 14,6 proc., co oznacza wzrost rok do roku o 1,1 pproc. Jednocześnie jest to najwyższy wynik stacji od 10 lat.
Rośnie również udział w czasie słuchania największego pakietu reklamowego Grupy Eurozet - Audio ZET Boost, który wynosi obecnie 35,2 proc. Rok do roku oznacza to wzrost o 0,5 pproc. Z kolei udział stacji wchodzących w skład pakietu Audio ZET z 26,0 proc. urósł do 26,9 proc.
- Nasze wyniki przychodowe są bezpośrednio związane z wynikami słuchalności stacji i atrakcyjnością produktów z portfolio Grupy Eurozet. Jednocześnie oferta bezpośrednia Grupy zarówno ta najbardziej zasięgowa, jak i ta lokalna - w miastach i regionach, zapewniają optymalne zasięgowo i efektywne działania reklamowe, zachowując niezwykle atrakcyjne koszty dotarcia dla naszych reklamodawców - dodaje Adam Kościelski, dyrektor zarządzający obszarem sprzedaży bezpośredniej w Grupie Eurozet.
W ostatnim czasie decyzję o zmianie cen reklam podjęła też Agencja Reklamy Polskiego Radia - tyle tylko, że w jej przypadku ceny reklam zostają obniżone - w przypadku Trójki staniały o 60 proc.
Dołącz do dyskusji: Nadawca Radia ZET podnosi ceny reklam
Trzeba czymśspłacić 733 mln zł długu przy 91 mln zł w kasie firmy.