SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nadawca Radia ZET podnosi ceny reklam

Grupa Eurozet pod koniec kwietnia wprowadza nowe ceny reklam w swoich stacjach. Będą droższe średnio o ok. 5 proc.

29 kwietnia Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Nadawca wyjaśnia, że decyzja ta została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.

Zmiana średnich cen reklam w pasmach w godzinach 6-20 w całym tygodniu wyniesie dla pakietu Audio ZET Boost +4,6 proc., Audio ZET +4,6 proc, a dla Radia ZET +5,2 proc.

W dwóch pierwszych miesiącach 2024 roku według Kantar Media Grupa Eurozet osiągnęła bardzo dobrą dynamikę sprzedaży. Jej przychody wzrosły cennikowo o niemal 30 proc. rok do roku, podczas gdy konkurencji w postaci Grupy RMF – o +2 proc. Eurozet wskazuje, że wynik taki udało się uzyskać pomimo ciągłego braku inwestycji ze strony spółek Skarbu Państwa.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- W pierwszych dwóch miesiącach tego roku wydatki na reklamę radiową wzrosły cennikowo aż o 10 proc. rok do roku. Głównym sektorem inwestującym w ten rodzaj promocji tradycyjnie pozostaje handel, który notuje 6 proc. wzrost. Motorem dobrych wyników dla nas jest szczególnie branża motoryzacyjna z 36 proc. wzrostem, farmacja ze wzrostem 26 proc. oraz żywność, która podwoiła swoje wydatki na reklamę radiową - argumentuje zmiany Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za sprzedaż agencyjną w Grupie Eurozet.

Najlepszy wynik od dekady

Grupa Eurozet może się również pochwalić wzrostem słuchalności. Zgodnie z danymi z ostatniej fali Radio Track (I-III 2024), udział w czasie słuchania dla wszystkich stacji Grupy Eurozet wyniósł 26,9 proc. i jest to najlepszy wynik od momentu powstania grupy w obecnym kształcie. W tym samym czasie Radio ZET zanotowało udział wynoszący 14,6 proc., co oznacza wzrost rok do roku o 1,1 pproc. Jednocześnie jest to najwyższy wynik stacji od 10 lat.
Rośnie również udział w czasie słuchania największego pakietu reklamowego Grupy Eurozet - Audio ZET Boost, który wynosi obecnie 35,2 proc. Rok do roku oznacza to wzrost o 0,5 pproc. Z kolei udział stacji wchodzących w skład pakietu Audio ZET z 26,0 proc. urósł do 26,9 proc.

- Nasze wyniki przychodowe są bezpośrednio związane z wynikami słuchalności stacji i atrakcyjnością produktów z portfolio Grupy Eurozet. Jednocześnie oferta bezpośrednia Grupy zarówno ta najbardziej zasięgowa, jak i ta lokalna - w miastach i regionach, zapewniają optymalne zasięgowo i efektywne działania reklamowe, zachowując niezwykle atrakcyjne koszty dotarcia dla naszych reklamodawców - dodaje Adam Kościelski, dyrektor zarządzający obszarem sprzedaży bezpośredniej w Grupie Eurozet.

W ostatnim czasie decyzję o zmianie cen reklam podjęła też Agencja Reklamy Polskiego Radia - tyle tylko, że w jej przypadku ceny reklam zostają obniżone - w przypadku Trójki staniały o 60 proc.

Dołącz do dyskusji: Nadawca Radia ZET podnosi ceny reklam

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Alicja
Nie słucham radia Zet
odpowiedź
User
Bzdety
Czymś trzeba rekompensować te walizki rozdawane podstawionym słuchaczom?
odpowiedź
User
Krasawica
Czymś trzeba rekompensować te walizki rozdawane podstawionym słuchaczom?

Trzeba czymśspłacić 733 mln zł długu przy 91 mln zł w kasie firmy.
odpowiedź