„Przyjaciółki” z mniejszą widownią. Polsat wygrywa tylko z TVP2
Trzeci sezon „Przyjaciółek” ogląda średnio 2,07 mln osób. W porównaniu do edycji nadawanej rok temu serial stracił 430 tys. widzów. Polsat w czasie emisji produkcji zajmuje trzecie miejsce w rynku, ale w grupie komercyjnej jest drugi.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cztery pierwsze odcinki trzeciej edycji „Przyjaciółek” (emitowane w czwartki o godz. 21.05, począwszy od 6 marca br.) oglądało średnio 2,07 mln widzów. Przełożyło się to na 13,62 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 15,67 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się trzeci odcinek nowego sezonu. Obejrzało go 2,2 mln widzów.
Trzy topowe odcinki „Przyjaciółek”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
20-03-2014 | 2 199 483 | 14,30% |
13-03-2014 | 2 076 980 | 13,97% |
27-03-2014 | 2 042 542 | 13,36% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. stracił 430 tys. widzów. Wówczas pierwsze cztery odcinki drugiej serii „Przyjaciółek” oglądało 2,5 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 16,69 proc. oraz 17,59 proc. udziału (więcej na ten temat).
Polsat w czasie emisji serialu zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należy do TVP1, nadającej w tym czasie „Ojca Mateusza” oraz „Sprawę dla reportera”, co przekłada się na 21,38 proc. udziału. Na drugim miejscu znajduje się TVN („W-11 - Wydział Śledczy” oraz „Kuchenne rewolucje”; 16,38 proc.), a na czwartym - TVP2 („Na sygnale” i „Dr House”; 7,11 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat jest wiceliderem rynku, przegrywając tylko z TVN. Dalej plasują się Jedynka oraz Dwójka.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 3 256 616 | 21,38% | 13,49% |
TVN | 2 494 784 | 16,38% | 17,19% |
Polsat - Przyjaciółki | 2 074 350 | 13,62% | 15,67% |
TVP2 | 1 082 141 | 7,11% | 6,34% |
„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. Serial produkuje Akson Studio.
Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółki” z mniejszą widownią. Polsat wygrywa tylko z TVP2